Photoshop-hjälp!!

peachezz

Trådstartare
Jag är ny inom PS och känner mig helt vilsen.

Jag håller på med ett kollage. Jag har två bilder, en på en häst och en på en krans. Båda bilderna är i psd format.
Men hur får jag ihop dessa? Jag vill att hästen skall hoppa "snett" igenom kransen, dvs kransen är helt rak och hästen sned...om någon förstår:)

Jag vet att man skall jobba med lager osv...men hur? När jag har den ena bilden som lager och sen skall lägga till ett nytt lager där jag vill ha den andra bilden så vet jag inte hur jag får in bildfilen i lagret??
Nu blir det att jag tar file-open men då kommer bilden i ett eget dokument...

MKT tacksam för hjälp!

Sv: Photoshop-hjälp!!

För att åtminstone få dem i samma dokument kan du öppna kransen-bilden, Ctrl+A för att markera hela bilden, Ctrl+Shift+C för att kopiera alla lager i bilden. Öppna häst-bilden, Ctrl+Shift+N för att skapa ett nytt lager, Ctrl+V för att klistra in kransen-bilden :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 579
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler Håller på att försöka lära mig Photoshop med målet att kunna fixa kollage och sånt. Har dock ett allvarligt "problem" som säkert är...
Svar
2
· Visningar
1 494
Senast: Saybia
·
Avel Ska betäcka vårt KWPN sto förhoppningsvis på nästa brunst. Problemet är att vi ännu inte valt någon hingst, eller jo, det har vi gjort... 2
Svar
21
· Visningar
2 287
Senast: Spirit
·
Hästvård OBS Långt. Nu behöver jag alla tips och förslag i värden om hur vi skall få hennes fötter bättre. Hon är ett svh på 11 år. Börja o sko... 2
Svar
20
· Visningar
3 138
Senast: aldente
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka