Photoshop hur????

Sv: Photoshop hur????

Ingen fara :) Det tar ett tag innan man behärskar den lite speciella tekniken och det blir en del småpill innan det ser naturligt ut :)

För att enkelt flytta runt bilden när du är inzoomad och arbetar med klonverktyget så använder du mellanslagstangenten tillsammans med musen.

Ett litet tips om du inte redan hittat den funktionen...:laugh:

Använd den inbyggda hjälpen i PS. PS är ett stort komplicerat program, det tar tid att lära sig.

Du kan ju göra så tok-mycket i photoshop, men om du söker efter något speciellt som ex. gör att kollage så kan du ju söka på youtube efter "collages photoshop" o se videoguider där.

Aaaaa d va smart :) Ska helt klart kolla upp det :D Tack för tipset =D Ja jo jag har märkt att d e ett stort program med en MASSA finesser..... Så ja d kommer ta LÅNG tid för "MIG" att lära det mest enkla känns det som :( Men men Skam den som ger sig ;)

ja nu måste ja be om hjälp IGEN :o
Jag undrar hur man får bakgrunden svart vit men inte motivet så att säga???
Tacksam för all hjälp :laugh:

Menar du att motivet ska vara frilagt med en solid bakgrund? eller att typ en detalj i en bild är färgglad medan resten är svarvit?
Antar att du menar sistnämnda :D

Duplicera bildlagret så du får två stycken av det som ser exakt likadana ut. Gör det översta lagret svartvitt.
Plocka fram antingen suddit, markeringsverktyget eller pentool
pento2.jpg
och sudda "bort" motivet på den svartvita bilden så att den riktiga bilden lyser igenom.

*delvis kl*
Jag föredrar att lägga till en mask i lagret och rita "bort" det som inte ska synas. Tycker det är enklare om man råkar ta bort för mycket att bara byta till vit färg och "rita dit" det igen :)
Bild: http://www.ecommerce-guide.com/img/sep08/bordertextbig.jpg
(Klicka på lagret som ska ha masken, klicka på den gråa fyrkanten med en rund vit ring i nedre delen av lager-paletten, klicka för säkerhets skull på den nya vita tumnageln som skapats för att göra den aktiv, välj pensel, slå över till svart färg, börja måla :) )

Kl. Slänger in en liten fråga här om det är okej?

Jag har tänkt köpa CS4, CSN kortet gör ju att man får rabatt men det verkar endast vara på den engelska versionen. Är det någon som vet vart man kan hitta den svenska versionen i samma prisklass som man får med CSN? Eller är det bara engelska versionen man kan få det priset till (runt 2300-2400)?

Du kan köpa till Education price, istället för Student, om du vill ha svensk version och använda produkten i kommersiellt syfte. Däremot har jag för mig det kostade knappt en tusenlapp mer för en svensk version, översättarna ska väl ha sin del av kakan :D
Lite info från Moderskeppet: http://www.moderskeppet.se/omstudentpris.php

OT, men varför vill du ha en svensk version? Blir inte tutorials jobbigare att följa? :)

Kl. Slänger in en liten fråga här om det är okej?

Jag har tänkt köpa CS4, CSN kortet gör ju att man får rabatt men det verkar endast vara på den engelska versionen. Är det någon som vet vart man kan hitta den svenska versionen i samma prisklass som man får med CSN? Eller är det bara engelska versionen man kan få det priset till (runt 2300-2400)?

Säger som nidron
Jag hade ALDRIG stått ut med att ha någon CS version på svenska :crazy:
Om det fanns 1000 st guider på nätet om hur photoshop fungerar hade bara 1 om ens det varit på svenska. Det är värdelöst att ha photoshop på svenska (har photoshop elements på svenska, cs3 och cs4 på engelska) :eek:

Jag läser foto A och där har de CS4 på svenska, så jag tänkte om det fanns till ett bra pris, men det spelar inte alls någon roll, tänkte bara att det kunde underlätta med tanke på att jag lär mig CS på svenska :)

Slänger in en fråga till och hoppas att det är okej.

Jag har laddat ner CS4 på prov från adobe, men hur fasiken startar man programmet? Jag har installerat det men det händer inget, how to do? (Jag är inte direkt en teknisk person så jag blir inte förvånad om jag har missat något liiiitet :angel:)

Oj, nu skäms jag liiiite :o Jag tyckte inte att jag skulle vara tvungen och gå in på Alla program för att finna CS :angel: Ajdå, men tack för hjälpen :D

Japp bara jag IGEN med en fråga TILL :angel:
Jo jag försöker skriva in mitt namn på fotona MEN d kvittar vilken stil eller strl jag tar så blir d bara millimeter smått :crazy:
Någon som vet varför å hur jag ska göra ???
För d e som sagt millimeter smått även när ja tar på den största strl :mad:

TACK för all hjälp å alla tips som kommer in i tråden :bow:

du kan skriva hur stort som helst, typsnitten är vektorbaserat och således går det alldeles utmärkt att göra större.

bara att välja textverktyget, markera texten och hugga skriva ett större värden i storleksrutan eller klicka med musen på t, hålla in och dra till höger tills du erhållit vad du önskar.

Det finns lite tutorials på youtube, så om du söker på något specifikt som ex. "black and white photos" så kan du se hur du gör om dina bilder till svart-vita bilder.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 037
Senast: manda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 545
Senast: lizzie
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 142
Senast: Crossline
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 783
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka