Armani__

Trådstartare
Finns det någon som kan förklara olika saker man kan göra på photoshop, och hur man gör det?
Är helt grön på området och blir inte klok på någonting. Det enda jag lyckats med är att ändra en bild till svart-vit istället för färg.
Vill ju kunna ändra skärpa, färgnyanser, ta bort saker på bilden etc., men förstår verkligen ingenting!

Visa gärna bilder också på hur ni gjort och vad såklart! Tack sålänge

Sv: Photoshop

finns massor med sidor som förklarar bra hur man kan göra. hur gjorde du bilden svartvit?
finnas massor med olika funktioner, den bästa snabba sättet jag tycker är gradient map, övertoningskarta på svaenska.

och det värsta sättet som jag tycker blir fulast, utan fler redigeringar på det är "grayscale" gråskala.

använder jag gråskala måste jag efter det använda mig av curves, kurvor för att det ska bli mer djup i bilderna, inte en tråkig grådaskig ton.

Sv: Photoshop

Photoshop är lite krångligare än man tror då man arbetar i sk lager. Det är inte enkelt att förklara bara sådär utan du får helt enkelt kolla med någon som kan visa dig vid datorn istället.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 326
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 835
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 489
Senast: Edla
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 434
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka