Physiomer ner i halsen

Tycker ofta det blir mer och lösare bajs vid förkylning, vet inte om det är pga allt snor som åker ner i magen.
 
Sällar mig till skaran som säger att det är helt ofarligt! Mycket ”ska” sväljas ned, ibland är det ju så tjockt i näsan att allt trycks ut genom andra näsborren men är det lite lösare så åker det mesta bak och sväljs. Samma med koksaltlösning i spruta. Det hjälper till att lösa upp allt så det enklare kan sväljas av bebisen eller åker ut vid nysningar :)

Tycker barnets mage blir annorlunda vid både virus och bakterier och ibland även helt utan anledning, helt normalt det med.
 
Fått lära mig att många använder för lite av sprayen. Rätt mängd är när det rinner ut ur andra näsborren när man sprayar. Vilket leder till att en del sväljs ner.
 
Jag har aldrig haft mina "inte så samarbetsvilliga" (för att uttrycka det lugnt) barn på sidan utan glatt sprayat physiomer, rätt ordentligt ibland t.o.m för att skölja ur om de är väldigt täppta. Säger som ovanstående att det är väl bara natriumklorid, som har samma saltbalans som kroppen (isoton lösning, som det så fint heter). Det enda som kan hända är väl att de kräks om de får I sig för mycket.
De brukar bli risiga i magen vid förkylning, och det kan hänga i ett tag även när snoret är bättre. 😊
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 901
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 094
Senast: Tramptass
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp