Eurydome

Trådstartare
Jag ska fixa en picknick till mig och en kompis ikväll och har fått totalt hjärnsläpp. Jag tänkte fixa följande, är jag rätt på det? Behövs något mer?

- sallad med melon, feta, basilika, rödlök, olivolja.
- färdig hummus
- färdig baba ganousch
- bröd att dippa

Efterrätt: choklad.
 
Jag ska fixa en picknick till mig och en kompis ikväll och har fått totalt hjärnsläpp. Jag tänkte fixa följande, är jag rätt på det? Behövs något mer?

- sallad med melon, feta, basilika, rödlök, olivolja.
- färdig hummus
- färdig baba ganousch
- bröd att dippa

Efterrätt: choklad.

Jag hade önskat mig något med lite crunch :D Morotsstavar är supergott att dippa i hummus, det går väl att köpa färdigskurna om man vill slippa joxa med att skala och skära.
 
Jag hade förmodligen kompletterat med någon liten paj, pirog eller liknande eftersom vattenmelonsallad inte är så matigt, men det beror ju lite på hur hungriga ni är och om det är tänkt att vara kvällens måltid eller bara lite gott plock liksom. Låter smarrigt hur som helst! :love:
 
Jag tycker också att det låter bra men hade eventuellt kompletterat med någon slags ost och kex, kanske? Något att knapra på efter sallad & bröd, men innan choklad :) Boursin vitlöksost är min stora favorit, men det finns ju hur mycket som helst att välja på.
 
Jag ska fixa en picknick till mig och en kompis ikväll och har fått totalt hjärnsläpp. Jag tänkte fixa följande, är jag rätt på det? Behövs något mer?

- sallad med melon, feta, basilika, rödlök, olivolja.
- färdig hummus
- färdig baba ganousch
- bröd att dippa

Efterrätt: choklad.

Låter toppen men lite bröd kanske? Sedan håller jag med @Anna om lite crunch, i stil med morötter och gurkstavar.
 
Tunnbrödsrullar med något gott i kanske, typ färskost, rökt skinka och lite sallad. Små tomater, typ cocktail tycker jag är väldigt gott till hummus med och enkelt att äta ^^ låter väldigt gott det du redan har också, blev sugen på picknick själv, hoppas ni får d super ☀️😎
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 339
Senast: Ajda
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 052
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850
Kropp & Själ Ursäkta för ett förmodligen långt och virrigt inlägg. Jag skrev i höstas om att jag mådde dåligt psykiskt vilket en del av er kanske...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 793
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp