Piercingar

Sv: Piercingar

-KL-

Förut hade jag en vertikal labret (som jag har visat tidigare i tråden), men jag tog ut den efter några månader för det kändes såå inte jag. Jag kände mig oerhört manlig(!?) och för "hård". Så Jag gick och gjorde en plutt i näsan igen och tog ut den i läppen.
Så jag gick från:
19667_469655240036_626305036_11147958_2015779_n.jpg

(Jag veeet att jag ser mer fjortis ut än den värsta fjortisen på detta foto... :o)
Till:
28873_10150166426300037_626305036_12431859_4773917_n.jpg

Och så ett litet bonusfoto på mitt ena 12 mm öra :)
28873_10150166426335037_626305036_12431860_7813066_n.jpg

Tyckte du passade SKIT BRA:love: i den vertikala labret, men men det ska ju kännas rätt för den som har den:)

*kl*

Fick för någon vecka sedan knytnäveslag mot ena piercingen (den nyaste) som inte var 100 läkt.

30944426.jpg

Tänkte att jag väntar ut allt lite, men varenda morgon när jag vaknade så var läppen översvullen på ena sidan, hade en 12a i men svullnaden pressade så hård. Kunde varken äta eller dricka utan sugrör så jag begav mig till studion för att fråga om jag skulle ta ut den eller helt enkelt låta det vara. Han sa till mig att jag skulle sätta i stavarna istället. Och sedan dess har jag inte haft något problem med den, ska låta stavarna sitta kvar i 1 vecka till och se hur det blir, känner mig grymt mesig med stavar när jag är van med att ha ringar.

30944427.jpg

Just nu tackar jag han, tänkte ha 10or i istället innan, men han sa att det är bättre med 12or så jag valde dom istället. Vilket hvete jag skulle haft om jag valde 10rna.

Tyckte du passade SKIT BRA:love: i den vertikala labret, men men det ska ju kännas rätt för den som har den:)

Nämen, så får du ju inte säga (men STORT tack ändå! :D ). Jag byter piercings som andra byter underkläder, jag tröttnar snabbt alltså :p Som tur(?) var gjorde den vertikala labreten så jääävla ont att göra så jag skulle aldrig få för mig att göra en igen hur gärna jag än vill, haha.

Hur ser det ut med stavarna?
Jag har 10or i (två på en sida) men kan inte låta de va över huvudtaget.
Var inne i studion och hon sa att egentligen borde jag verkligen inte byta (gjorde de valborg så de är verkligen inte läkte någon stans). Men eftersom att jag hela tiden rör på dom så tyckte hon att jag skulle byta antingen till ett par 8or eller stavar. Har fått för mig att stavar är fullt. Men har egentligen aldrig tänkt på hur de ser ut.

Mina ser ut så här idag..
Dålig bild, hittade ingen bättre.

DSCN0214.JPG

Hur ser det ut med stavarna?
Jag har 10or i (två på en sida) men kan inte låta de va över huvudtaget.
Var inne i studion och hon sa att egentligen borde jag verkligen inte byta (gjorde de valborg så de är verkligen inte läkte någon stans). Men eftersom att jag hela tiden rör på dom så tyckte hon att jag skulle byta antingen till ett par 8or eller stavar. Har fått för mig att stavar är fullt. Men har egentligen aldrig tänkt på hur de ser ut.

Mina ser ut så här idag..
Dålig bild, hittade ingen bättre.

DSCN0214.JPG

Såhär ser det ut med stavarna:
30971372.jpg

Själva svullnaden la av redan samma dag som jag bytte till stavarna och nu ska jag vänta i 2-3 dagar innan jag byter till ring, har inte alls känt av någon svullnad längre :bump:

_________
Nästa projekt: Venom

Kul :laugh: Var bara ruggigt noga med hygienen nu! det är svårt att få naveln att läka har jag upptäckt...

Så på tal om det, vad ska jag rengöra min navel med? Den vägrar som sagt att läka. Brukar ta sprit när den blir röd och irriterad, men vad ska jag använda till vardags? Tvål och vatten eller finns det något bättre och som är enklare att använda utan att behöva duscha hela tiden?

Jag har nu en 10mm och en 8mm ring i läppen.
Tröttnade på att tappa kulan i 10mm ringen hela tiden så jag bytte nu till 8mm.
har en segment på 10mm och en med kula på 8mm nu ^^
Ska byta segmenten till 8mm oxå så småning om, men det behöver jag hjälp med då den strulade sist :p

Kul :laugh: Var bara ruggigt noga med hygienen nu! det är svårt att få naveln att läka har jag upptäckt...

Så på tal om det, vad ska jag rengöra min navel med? Den vägrar som sagt att läka. Brukar ta sprit när den blir röd och irriterad, men vad ska jag använda till vardags? Tvål och vatten eller finns det något bättre och som är enklare att använda utan att behöva duscha hela tiden?

se till att använd en oparfymerad tvål vid dusch :)
Annars så tvätta den med koksaltlösning, ALDRIG alkohol.

Havssalt:
Kan minska risken för en infektion genom att hjälpa till att avlägsna bakterier från området. (ljummet vatten + havssalt, rör om, stryk på med en tops)
Flytande tvål:
Se till att den är antiseptisk.

Använd aldrig:
Väteperoxid & Alkoholbaserad lösning:

Det tillför mer skada än vad de hjälper.
Antibiotiska salvor och krämer:
Kapslar in smuts och bakterier till din piercing, och förhindrar syret att komma fram.

Om den håller på att krångla så vänd dig till h*n som piercade dig och kolla om h*n har något i studion du kan få köpa för rengöra hemma, eller om h*n har några tips på hur du kan gå tillväga över din oläkande piercing.

Lägg dock alkoholen åt sidan!

*kl*

Imorgon ska jag skicka in mitt CV till varenda studio som är med i ASAP(Association of safe piercing) och ni får hjälpa mig att hoppas på att de behöver en lärling.

OM jag nu godkänns så kommer jag ta mitt pick o pack och flytta till staden som studion ligger i.

:bump::bump:

Vill du ha hjälp med korrläsning?

(Jag menar inte att du är en person som jag har uppmärksammat som frekvent felstavare eller så, men det kan ju alltid vara bra med ett par extra ögon.)

Vill du ha hjälp med korrläsning?

(Jag menar inte att du är en person som jag har uppmärksammat som frekvent felstavare eller så, men det kan ju alltid vara bra med ett par extra ögon.)

Hej, snällt :)
Har nyligen skickat upp mitt CV till syrran min för korrläsning innan jag skickar den! Men tack ändå :bow:

Tack för bra svar! Piercingen är gjord på en hudstudio, en Blomdahlspiercing. Dom sålde mig spritservetter och sa att tvål och vatten var bra. Men jag kanske kan ringa dom och höra. Jag har mest lyssnat på mamma som är sjuksköterska :P Inte så att jag använt sprit jämt, bara när den blivit irriterad. Ska köpa en ny bra tvål och massa koksaltlösning iaf! Så jag ska inte ens använda spritservetter ens när den är irriterad? Och inte ens nu när jag far utomlands?

Tack för bra svar! Piercingen är gjord på en hudstudio, en Blomdahlspiercing. Dom sålde mig spritservetter och sa att tvål och vatten var bra. Men jag kanske kan ringa dom och höra. Jag har mest lyssnat på mamma som är sjuksköterska :P Inte så att jag använt sprit jämt, bara när den blivit irriterad. Ska köpa en ny bra tvål och massa koksaltlösning iaf! Så jag ska inte ens använda spritservetter ens när den är irriterad? Och inte ens nu när jag far utomlands?

absolut inte! Allt som har alkohol i sig = bort!
Använd hellre havssalt (finns att köpa lite vartstans, hittar du inte så kan du gå till en äkta studio och fråga om du kan få förslag på vad för saker du kan köpa, de har alltid något hemma :)).

Så det är bara att blanda kranvatten och havssalt alltså? Ska prova med det :) Nu ser den dock fin ut, använder för närvarande enbart tvål och vatten.

Koka kranvatten och havssalt, i rätt proportioner. :) Börja gärna redan nu när den ser bra ut, så minskar du risken för att den slutar med det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka