Piercingar

Sv: Piercingar

Ah. Tack.

Funkar det att tvätta med medlet jag fick för att tvätta piercingen?

Nu vet jag inte vilket du fick men jag kan tänka mig att det fungerar helt ok, se bara till att torka örat torrt, vanligt tvål (oparfymerad antar jag är bäst) skulle också fungera om örat är läkt. Alt. bara vanligt vatten vid dusch/liknande.

Men som sagt; all typ av tvättning av örsnibb är bra bara man håller det torrt :)
Om det luktar och man inte rengör så kan det dessvärre till slut uppstå infektioner.

Senast ändrad:

Det är läkt har hållt sig jätte fint hela tiden, vart lite ömt de första 2-3 dagarna sedan har det sett toppen ut :)
Men det är ju jobbigt att plocka i och ur smyckerna hela tiden, men jag får väl göra det ett tag tills jag köpt andra bättre smycken :)

Det är läkt har hållt sig jätte fint hela tiden, vart lite ömt de första 2-3 dagarna sedan har det sett toppen ut :)
Men det är ju jobbigt att plocka i och ur smyckerna hela tiden, men jag får väl göra det ett tag tills jag köpt andra bättre smycken :)

Jo, det kan jag tänka mig är jobbigt.
Därför jag inte vill ha egen :D

Men jag älskar dom :D
Lär inte ta ut dom i första taget, dock sitter jag och funderar på om jag ska upp en storlek till eller ej :p

Men jag älskar dom :D
Lär inte ta ut dom i första taget, dock sitter jag och funderar på om jag ska upp en storlek till eller ej :p

huvudsaken är ju att man älskar dom :)
Skulle väl, när jag väl tänker efter, vilja ha en liten töjning, men jag klarar knappt av att ha örhängen då jag tycker det är obekvämt, skulle nog aldrig palla en töjning då. Gillar inte tung i mina öron. Haha.

Min kompis f.d kompis hade töjningar. Han hånglade en gång med en tjej, fastnade med töjningen i tjejens nätlinne och huxflux fick han två örsnibbar :D

Jag har just nu 10mm i varje, "råkade" klicka hem en töj till 12mm nu :p
Hehe, sådant man får räkna med ;) Men där är det ju samma risk med vanliga örhängen :p

Dock är de inte alls tunga, jag märker inte ens att jag har dom.

Jag har just nu 10mm i varje, "råkade" klicka hem en töj till 12mm nu :p
Hehe, sådant man får räkna med ;) Men där är det ju samma risk med vanliga örhängen :p

Dock är de inte alls tunga, jag märker inte ens att jag har dom.

Hehe ;) good luck. håll oss uppdaterade :)
Vet, det är väl känslan att örsnibbarna känns fast i något, kanske därför. Ingen aning, tycker det är konstigt att jag kan gå me dpiercingar i ansiktet men inte i örsnibbarna :p

De sitter inte fast.. eller jag upplever inte den känslan i vart fall :p

Hehe, dock finns det inga snygga töjningar i större storlek :(

De sitter inte fast.. eller jag upplever inte den känslan i vart fall :p

Hehe, dock finns det inga snygga töjningar i större storlek :(

Hehe, kanske är en vanesak. Men vanliga örhöngen stängs oftast med en plopp bakom ;) därav känslan för min del.

illa :( du får tillverka egna :idea:

De tunlarna/pluggarna jag har sitter där de ska :p
Nja, litar inte på egentillverkade.

Är Barbarellas piercing rengöring jag fick.

Snor sista knappen

Vaknade imorse och hade så satans ont i den klyddande piercingen. Gick rätt upp och bytade hängen. Visserligen till andra pluppar, men dessa har längre stift än läkestavarna. Jag hoppas på det bästa..

Snor sista knappen

Vaknade imorse och hade så satans ont i den klyddande piercingen. Gick rätt upp och bytade hängen. Visserligen till andra pluppar, men dessa har längre stift än läkestavarna. Jag hoppas på det bästa..

usch då :(
Hoppas verkligen det läker sig nu snart, men se upp så smycket inte växer fast i huden bara.

Ja, jag får hålla efter det. Detta är ju vanliga örhängen och typ det sämsta valet av läkepluppar.. Men jag håller en tumme! Öronen var snabbläkta sist, så :)

*kl*

Äntligen kan jag äta, och jag antog att jag kunde klara mig utan att köpa nya stavar i tungan men icke sa nicke.

Jag kan nu göra såhär till och med:
31123213.jpg

När det har blivit läkt helt, då ska jag lära mig att göra konster med dom :D

Kung, tack! Kör dock på tvål och vatten nu och den ser hur fin ut som helst fast jag badar i pool och smörjer solkräm runt piercingen varje dag. Kanske är saltvattnet i havet bra, jag vet inte :P Eller så har den äntligen börjat läka ihop ordentligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka