Piercingar

Sv: Piercingar

Min tunga var översvullen de 3 första dagarna, kändes som om jag hade dubbel halsfluss typ! Förvisso kunde jag äta (fast mat) redan på den femte dagen så jag ska väl inte klaga :p
Skulle jag dock veta innan att venom har bland den värsta läkningsperioden så skulle jag inte gjort den! :eek:
Grät vid varenda ord jag var tvungen o säga typ :crazy:

men gud va hemskt det låter då!:eek:
jag åt som vanligt redan samma kväll när jag kom hem, hade inga direkta problem med det förutom att det va ovant med staven då. enda gångerna det har varit rätt svullet var väll söndag och måndag morgon. men behövde typ bara dricka ett glas isvatten och sedan hade det lagt sig rätt bra efter en stund så då var det inga problem mer.

*kl*

Min systerdotter på 5 år kom med världens mest underbaraste kommentar idag!
Hon och jag räckte ut tungan åt varandra och när jag räckte ut min tunga mer så utbrast damen:
"De har förökat sig".

Gah!! i morron smäller de. jag kommer inte kunna sova i natt =(

ja jag får hoppas de. jag skriver här så fort jag gjort den :D

btw, har tänkt lite och de som har tungpiercing får gärna svara...
hur lång tid tog det för eran att läka?
när kunde du byta till annan stav?
och vilken storlek/längd har ni på era smycken?
och när ni bytte smycke, var det svårt att byta, var det krångligt eller så, haha...?
tack för svar.:)

för mig tog det ca ½ månad pga. att jag skulle den så noggrannt. Jag bytade till en kortare stav efter ca 1 månad utan problem!
Just nu har jag i en läkstav pga. att jag råkade bita sönder min piercing (plast) och en bit fastnade i , men har fått ut den nu ;D annars har jag...ngt :P

Många bruktar byta där dom gjorde piercingen, men jag gjorde det lätt hemma. Bara att skruva av & ta ut, sedan att sätta i en ny. Men ett tips när du tar i den nya är att du tar på dig sterila handskar så att du kan dra åt piercingen ordentligt utan att den ska "glida". Lite rörigt, men ändå :P

oj, tog det så lång tid för dig, var/är inte den långa läkstaven ivägen tyckte du?jo, det där med handskarna har jag också tänkt på när man ska byta.;)

hej de blev ingen pirecing för han va tydligen sjuk. -.- men jag fick en gratis tatuering av min kompis som jobbar där OCH sen när han är frisk ska ja få piercingen gratis med :P

det är ett citat runt handleden. de är den första tatueringen jag gjort. och jag är suupernöjd!

jag bytte stav i tungan idag.:P stod inte ut med att ha den långa kvar. gud va skönt det känns nu, haha....;)
jag köpte 2 pircingar, en vanlig med 2 kulor, och en med 2 tärningar(se länk)
http://www.coalcreek.se/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=888 fast jag har tärningar på min i båda ändarna. dock skavde tärningens vassa hörn så att jag fick som sår i gommen efter bara en liten stund, så fick byta till den vanliga korta igen.:( tyckte tärningarna var ashäftiga, och lite kul eftersom jag samlar på tärningar.;)

*KL*

åhh vad jag är sugen på att göra dermal anchor vid nyckelbenen *nomnom*

Köpa tärningar i plast istället? borde ha mildare kanter?:laugh:

har funderat på det med, men är väldigt mesig och tänker "tänk OM man lyckas bita sönder dem eller nått" haha...:p och sedan ska sånna i plast, vad jag har läst iaf, inte tåla alkohol. ska man behöva byta varje gång man ska dricka alkohol då... (nej, jag festar inte runt och dricker varje helg, men ändå:angel:)
men det är möjligt att jag köper det ändå, så får jag väll se om jag "vågar" använda dem, haha;)

Du har hört så fel xD okej jag har inte tungpiercing men snake bite i läppen och har diverse "plast" smycken, ploppar, kulor, koner, stavara, ringar, hästskor mm. Inte en chans att du biter sönder dem, och hellre att du biter sönder tärningen i sådana fall än att tänderna går i sönder?

Mina plast piercingar tål alkohol, tvättar dem i 70% sprit, och jag har både druckit vodka och tequila med dem;)

men ändå, man kanske lyckas bita sönder BÅDE tänder och smycke på samma gång, haha...;) xD
okej, då stämde kanske inte det heller.:p

Men JÄTTE stor chans xD om du ska bita sönder piercingar hit och dit kanske du bör fundera på om du är rätt person till att ha en;) blir ju dyrt i längden menar jag:eek:

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka