Piercingar

Sv: Piercingar

Haha, åh jag vet vad du menar :rofl: hade verkligen inte tänkt att leka med den. Kan förstå att det kan vara lite svårt att låta bli i början men med tanke på hur retarderat det ser ut när folk leker med sina tungpiercingar så lär jag avstå från det i alla fall, haha.

Tack så jättemycket för svaret!!! :D

Passar på att skyffla fler frågor på tungpeircing
Har gnott på det ett tag nu men blir bara mer o mer sugen.

Har hört allt möjligt om den

Berätta gärna era erfarenheter eller om ni håller med eller inte.

man måste skölja med saltvatten de första 2 veckorna efter tagningen

går inte att suga på glass eller suga på hårda karameller som tidigare

vart "tar stven vägen" i munnen så att säga? Blir det gropar under/över tungarn för den?

toppen vid oralsex?

om man inte vill ha den längre, växer hålet igen då? hur fort?

KL*

Var precis o piercade tungan nu.. lite halvt impulsivt sådär direkt efter jobbet... :p

2012730161212748516258_sbig.jpg

Inget saltvatten för min del, men munvatten 2ggr/dag och INTE Listerin - den är för stark! Oftast får man munvatten av piercaren när man gjort sin piercing eller så rekommenderar han/hon vad du ska använda!

Det går visst det, hur bra som helst! :)

vart "tar stven vägen" i munnen så att säga? Blir det gropar under/över tungarn för den?
Det kommer bli en liten grop på ovansidan av tungan efter kulan, men annars inget. Ska inte bli några problem om man har rätt längd på staven!

toppen vid oralsex?
Beror väl på hur bra ägaren till tungan är?! ;) Haha.
Jag har aldrig fått klagomål på min tunga, vissa säger att det är skönare andra att inte spelar någon roll. Själv tyckte jag inte att det var så märkvärdigt, eller så va han bara jävligt kass ;)
Dock tycker jag det är jäkla mysigt att hångla med någon som också är piercad i tungan :)

Ja det växer igen förr eller senare, olika från person till person och hur länge man haft den. När den är ny växer den igen snabbt.

Vad kan man annars säga.. Tungan blir mer eller mindre svullen när den är nygjord, min blev knappt svullen någon av gångerna och jag lyckades käka spagetti redan samma kväll xD Man får oftast en äcklig vit hinna över tungan och det kan förekomma var i/runt piercingen, varar dock inte mer än en vecka kanske två.. Man vänjer sig otroligt fort vid att ha den i munnen, för mig känns det jäkligt konstigt när jag tar ut dem, något saknas ju då :)

Lättare att svara på frågor! ;)

Haha, åh jag vet vad du menar :rofl: hade verkligen inte tänkt att leka med den. Kan förstå att det kan vara lite svårt att låta bli i början men med tanke på hur retarderat det ser ut när folk leker med sina tungpiercingar så lär jag avstå från det i alla fall, haha.

Tack så jättemycket för svaret!!! :D

Hehe trodde inte heller du hade som mål att leka med den, men det tåls att påpeka ;)

Så lite så! :)

Jag har hål i öronen och navelpiercing.
Hur vet man om man har infektion i sin navelpiercing? Min kan typ inte bestämma sig verkar det som, ena dagen är det jättemycket "var" (den är inte färdigläkt) och andra dagen är det inget alls, ena dagen gör det skitont bara man rör den och andra känns det inte alls fast man typ "trycker" på den osv.
Haha lite förvirrad, jag har haft den sedan slutet av Mars, tror det var typ den 25-28 jag gjorde den. Jag har badat i badhur och utebad med den och det svider inte eller något sånt då :)
Jag har en lång navelpiercing och har haft det ända sedan jag bytade (3mån efter jag gjort den).

Har du en lång stav i fastän du bytt sen du gjorde den? Kan det inte vara det som irriterar då?

Min läker långsamt eftersom jag tränar, rör mig i jobbet, rider och sällan är stilla. Sitter också mycket framåtböjd. För mig så var läkestaven ett aber eftersom den vek sig åt sidan och alltså hela tiden påfrestade hålet så att kransen runt övre utgångshålet aldrig försvann. Bytte nu till en kort stav och även om den är lite röd och öm av och till fortfarande (bytte den för ett par dagar sedan och då fick vi trycka ihop lite för att få in staven så den blev lite irriterad i efterhand) så är den mycket mer stilla nu och börjar redan se finare ut.

Även att notera är om det är var eller bara hudavlagringar som sitter runt hålet. För viss avlagring ska samlas runt smycket, det är normalt i läkeprocessen. Var däremot ska inte förekomma. Ett tips är barbarellas hemsida, där står det pedagogiskt om läkeprocessen kring olika piercingar (bland annat naveln som ju är ett kapitel i sig i och med att den ofta är väldigt svårläkt om man är aktiv).

Man måste skölja ja. Men det beror på att man ska döda alla bakterier. Två veckor är inte lång tid och det är INTE bökigt.

Det går :D Jag som har två styckna i tungan märker inga problem med det alls. Det enda som sker är att jag gör två spår i mina glassar :D

Förstår inte riktigt din mening?

toppen vid oralsex?
När jag suger så är det inte krångligt alls, har även frågat de som jag sugit med piercing om de känner av dom - de känner av de men det har liksom inte gjort ont.

om man inte vill ha den längre, växer hålet igen då? hur fort?[/QUOTE]
Individuellt. Ibland går det fort, ibland går det segt.

carat & WS6
Toppen tack för svar!

När ni med tungpiercing bytte från läkstav gjorde ni detta själva eller på studion?
Behöver man i regel tång för att lossa/spänna kulorna eller sitter dem tillräckligt bra ändå?

jag har tungpiercing.

oj, det minns jag inte, överlåter frågan till andra med bättre minne.:p

nja, man lär sig hur man ska göra.;) typ dumleklubba, sån lte klibbig var ett helvete, piercingen bara fastnar, haha... annars inga problem. blir ett spår i glassen bara.:p

jag ser inget under tungar, över tungan är det liiten "grop/rundning" men det är ju för att det oftare trycks ner än upp när man t.e.x pratar osv...
toppen vid oralsex?
inga problem. jag har bara fått höra possitivt. dock har jag aldrig varit med någon som har tungpiercing, så på det hållet han jag inte svara.;)

inte en aning, skulle tro att det är individuellt.

När ni med tungpiercing bytte från läkstav gjorde ni detta själva eller på studion?
Behöver man i regel tång för att lossa/spänna kulorna eller sitter dem tillräckligt bra ändå?
efter 5 dagar bytte jag staven till vanlig. av nån anledning så svullnade min tunga aldrig, eller ytterst lite. så läkstaven var bara i vägen och jag bet på den 24/7, så jag bytte stav tillslut. inte haft problem pga det.
jag har aldrig haft nån kula som lossnat, haft min piercing i 2-3 år om jag minns rätt. jag spänner bara med fingrarna, har ingen tång. har både kirurgiskt stål och acryl piercingar.

ögonbrynspiercing kommer nog skaffas inom kort, har tjatat massa om det, men har aldrig blivit tillfälle, ekonomi osv... men nu jävlar ska jag ha en!! om inte annat till mig själv i 20 års precent.:p

ni som har, berätta lite, för nackdelar? hur funkar det i stallet???

carat & WS6
Toppen tack för svar!

Jag gjorde det i hos min piercare eftersom att jag samtidigt köpte den kortare staven med annan kula!
Nej behövs ingen tång, en bit toapapper om varje kula så får man lossa en av dem/spänner dem! :)

Man måste skölja ja. Men det beror på att man ska döda alla bakterier. Två veckor är inte lång tid och det är INTE bökigt.

Men det måste ju inte vara just saltvatten!

:angel: Jag vet, det blev så per automatik när jag läste det. Förhoppningsvis har piercaren en flaska med skölj man får med hem :D De som är med i ASAP (piercingförbund i sverige) brukar ha dessa flaskor iaf.

Jo jag förstod vad du menade, men tänkte att de andra kanske inte gjorde det ;)
Bara tanken på att skölja med saltvatten får mig att må illa xD

kl
NU SITTER PIERCINGEN I TUNGAN! :D :D :D

Så nu har jag:
4 anti-eyebrow, dermal anchors
1 nape
1 i tungan ^^

KL

Jag undrar till dom som vet, är det verkligen så ovärt att pierca smiley för säg 500 - 600 kr? Är den lätt att få till bra själv? Vet någon?

kl

NI MED TUNGPIERCING!!!

Hur många cm bak sitter piercingen?? Jag tycker min sitter för långt bak.. (gjorde den i måndags, tungan svullen fortfarande)
Kollade runt lite på andra forum nu och där har vissa skrivit som tyckt att deras sitter för långt bak att den sitter 2 cm in... Men min sitter 2,5cm in.. :crazy: Känns verkligen för långt bak..... :(

kl

NI MED TUNGPIERCING!!!

Hur många cm bak sitter piercingen?? Jag tycker min sitter för långt bak.. (gjorde den i måndags, tungan svullen fortfarande)
Kollade runt lite på andra forum nu och där har vissa skrivit som tyckt att deras sitter för långt bak att den sitter 2 cm in... Men min sitter 2,5cm in.. :crazy: Känns verkligen för långt bak..... :(

Lugn i stormen, varför känns det som att den sitter för långt bak?
Gör det ont? Kan du inte äta? Prata? Alla är olika vissa svullnar mycket och lite längre, andra inget alls..
Min som sitter längst in sitter 2cm in, jag önskar att den kunde sitta ännu längre in så att jag hade haft plats till en till!! ;)
Så här ser min ut! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 589
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka