Piffa upp tråkigt pannband?

Fibusen

Trådstartare
Har ett enkelt,svart pannband som jag nu skulle vilja piffa upp lite. Funderade först på lim och doppa det i något flashigt glitter,håller det?

Har ni några hemma-piffade pannband? :)

Sv: Piffa upp tråkigt pannband?

Jag gjorde ett för ett tag sedan av ett plain svart upphöjt pannband. Skar ut det upphöjda, målade i med svart färg, trädde pärlor på en tråd och limmade fast i skåran. Rätt pilligt, men resultatet blev över förväntan! Kan se om jag hittar några bilder på det! :bump:

Vill se bild :P. Lät väldigt pyssligt.

Om man satsar på den grejen så finns det ju stenar och sånt att köpa billigt också som man kan limma fast säkert med bra resultat.

jag har funderat på att göra ngt, har läder hemma och sånt, är bara frågan vilket lim man ska ha i och vad för pärlor som kan passa :p

Jag funderade också på att limma på pärlor,men är fundersam på om det håller eller inte?

Inte provat själv, men hört att det ska gå att lacka blanka pannband med nagellack, och att det tydligen ska bli riktigt bra. Då kan man ju alltid välja ett lack med massor av glitter :p

Lyckades leta upp en bild! Är i Österrike för tillfället så jag kunde ju inte bara fota tränset det sitter på... (i-landsprobleeeem!) :D

Här är det i alla fall! Syns inte överdrivet bra men det är typ 5 svarta och en vit hela vägen runt. Hade egentligen velat ha ett svängt, fär väl se om jag kan lösa det i vår...

bild.jpg

Jag piffade upp ett pannband, eller ah ett träns men pannbandet syns iaf ^^ Köpte en påse med 30 st nitar på pysselavdelningen för en 10 på mataffären och vips så hände detta...
69992_1360941717.jpg
70375_1360941744.jpg

Jag hade ett vanligt tråkigt brunt pannband jag demolerade lite. Först skar jag av det som buktade ut i mitten och målade i med svart spritpenna. Sen satt jag med det i näven en kväll och formade så det blev svängt precis så jag ville ha det.
Sen tog jag sambons superlim på pannbandet, köpte glitter i burk på bokhandeln och "doppade" pannbandet i glittret. Tog ett tag innan det torkade, men det glittret som fastnade i limmet sitter som tusan.

Har ingen bild men det blev väl helt ok. Inte snyggaste pannbandet jag ägt, men lite kul att göra själv. Jag tog dessutom glitter "hela vägen ut", alltså inte bara fram till öglan utan på öglan också.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag har länge nu varit nyfiken på att testa sängkläder i bambu. I min uppsättning hemma just nu är samtliga underlakan av märket...
Svar
13
· Visningar
530
Senast: Exile
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 400
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 247
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31