Pigg 80-åring tjuvred på grannens häst

Sv: Pigg 80-åring tjuvred på grannens häst

Sicken underbar gumma! :banana:

Även om tjuvritt inte ska uppmuntras så tycker jag nog man kan se mellan fingrarna just i Agrafenas fall.

:rofl: Vilken krutgumma. Härligt med sånna pigga gamla människor, dom e mina idoler:love:

Så det är ok att tjuvrida och eventuellt förstöra en häst om man är tillräckligt gammal?
Jag skulle verkligen inte sett mellan fingrarna om hon tagit min häst och tjuvridit på den.

:rofl: Vilken krutgumma. Härligt med sånna pigga gamla människor, dom e mina idoler:love:

Idol?

Jag skulle blivit fly förbannat om någon tog någon av mina hästar utan lov och red ut på. Faktiskt vansinnig.

Och jag har aldrig-aldrig-läst här på buke en enda som förut har sett mellan fingrarna på liknande tillgrepp det stått om, och nu en hel bunt, fattar inget.

Håller med om detta, spelar ingen roll vem som hade gjort det, jag hade blivit skitförbannad! :mad:

Men jösses! Jag hade blivit precis vansinnig! Mina hästar står inte till allmänhetens förfogande!

Visst var det lite fräckt av henne att ge sig på att rida vid 80 år ålder men inte under de förhållandena.
Dessutom:
Hon gick in i grannens stall, satt upp på en häst och galopperade i väg.
Hon måste väl nästan ha ridit innan? galoppera iväg är ju inget som man bara gör sådär! Och sadel och träns hur gjorde hon med det? Skulle varit spännande att få se en bild.

Detta kanske åldringarna i Sverige borde ta efter? Då kan de få "sitta av" sin sista år på ett fint fängelse. Då skulle de iaf få bra mat, eget rum, omvårdnad och daglig utevistelse :D

Från artikeln på tidningen ridsports hemsida
Min tid är snart ute och jag har några fler saker att göra på min lista så folk får se upp, säger hon enligt ATL.

Tanten borde faktiskt spärras in. Man får väl inte göra hur som helst bara för att man fyller 80 heller :mad: Hon är ju en fara både för sig själv och andra.

Nä vist, det var inte bra att hon tog hästen utan att fråga. Men bara det e hon e 80 år och så pass pigg att hon kan göra en sån sak. Plus att hon funderar på fler hyss. Det gör henne till min idol. Inte pga hyssen hon gör/tänker göra utan att hon i pigg nog att hitta på hyss. Hur många 80åringer finns det som e så pass pigga liksom?

Sen e alla gamlingar (75+) som e pigga mina idoler. Jag kan bara hoppas att när jag kommer upp i den åldern att jag e lika pigg och alart.

Livsfarligt och jävligt korkat. Både hon och hästen hade kunnat bli skadade för livet. Hade det varit lika häftigt om hon stulit någons bil - dessutom utan körkort "för hon har alltid velat prova att köra bil"...

Inte okej på nåt sätt, oavsett hur gammal man är. Man tycker snarare att en 80 åring borde veta skillnad på mitt och ditt. Jag hade polisanmält henne på stört.

Haha, så förutsägbart buke är :D

Jag visste redan när jag läste rubriken att flera skulle vara positiva till tanten, och jag tänkte direkt på tråden där två tonåringar blev totalhängda och hatade ;)

Jag är negativ till 110 %. Som att det skulle vara ok att hota allmänheten bara för att man är 80 :confused:

Väldigt korkat, väldigt dumt och jag skulle blivit vansinnig (om jag nu hade en häst) ...
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är skithäftigt av tanten på samma gång :D

Så det är ok att tjuvrida och eventuellt förstöra en häst om man är tillräckligt gammal?
Jag skulle verkligen inte sett mellan fingrarna om hon tagit min häst och tjuvridit på den.

Nej, jag undrar om det är någon här i tråden som hade sett mellan fingrarna om hon tagit deras häst? Jag hade verkligen inte gjort det.

Möjligt att hon är på väg att bli dement, då brukar man få kraftigt försämrat omdöme och gå i barndom igen. :p
Jag skulle absolut inte uppskattat en sådan grej och blivit riktigt förbannad, egenmäktigt förfarande och att utsätta allmänheten och hästen för en stor risk är inte okej oavsett om man så vore 100 år.

Nä vist, det var inte bra att hon tog hästen utan att fråga. Men bara det e hon e 80 år och så pass pigg att hon kan göra en sån sak. Plus att hon funderar på fler hyss. Det gör henne till min idol. Inte pga hyssen hon gör/tänker göra utan att hon i pigg nog att hitta på hyss. Hur många 80åringer finns det som e så pass pigga liksom?

Tja, om 30 år är kanske Thomas Möller en pigg 80-åring, är du intresserad av att han ska komma och göra lite hyss hos dig då?

Kärringen är inte bättre än alla tonårspojkar o tonårstjejer som tjuvridit på andras hästar, då är det minsann "ladda saltbössan", "koppla in socialen" och det är bara de snälla orden-inte en enda användare har har haft något gott, eller trevligt, eller mysigt att säga om sådant beteende- snarare tvärtom och man/jag har ist fått gå in och gå emot mobben och mena de ska inte hängas iaf och på det viset, enligt andra, blivit för tjuvridning.Fattar fortfarande ingenting.

Som sagt det e inte själva hysset som jag beundrer. Utan det faktom att hon är så pass PIGG! Vist det hade varit bätte om artiklen hade handlat om att hon red sina hästar.

Men som sagt PIGGA gamla människor beundrar jag. Och kommer alltida att göra.

Och e han så pass pigg varför inte?

Och det går inte jämmföra tonåringan men 80? För dom flesta tonåringar har orken att hita på satyg. Men ärligt talat hur många 80åringar har det?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 393
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 242
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?