Pigg häst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Spatt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 810
S

Spatt

Finns det någon här som har tips på hur man ska göra när hästen drar ner huvudet i galoppen o vill dra o är stark som tusan orkar ibland knappt hålla in han ibland när han är riktigt busig.

Sv: Pigg häst

Väntade mej nästan det svaret men säg vad ni vill men vårat markarbete funkar bra skulle vilja ha mer konkreta svar man det kanske inte finns

Håller med Luff, en rejäl knack med skänkeln så rumpan kommer under och framdelen upp.
Annars är det väl bara att betsla upp. Helldre betsla upp än sitta och hala och dra.

Fram med den, min gör så med nya ryttare för att komma undan.

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
520
Senast: iliedtoday
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Pinus
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 242
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
358
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka