Pikerurtråden

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Izzy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 10 856
I

Izzy

Tycker det är dax för en Pikeurtråd! Lägg in bilder på alla era Pikeursaker :D Skriv också gärna vad modellen heter och vad ni tycker om den :D Frågor om färger, storleker m.m :D

Återkommer med bilder när jag laddat upp dem :D

Sv: Pikerurtråden

Jag har nog bara en kavaj, en svart Skarlett med kritstreck som jag älskar! :love:

img_4002_83420004.jpg

Tycker det är dax för en Pikeurtråd! Lägg in bilder på alla era Pikeursaker :D Skriv också gärna vad modellen heter och vad ni tycker om den :D Frågor om färger, storleker m.m :D

Tänker inte bomba tråden men återkommer i helgen med några bilder.

Jag har en kavaj Diana blå/svart och en kortärmad blårandlig tävlingsskjorta. Storlek 36 kan vara 38 på kavajen. Gillar båda väldigt mycket:)

Dålig bild:
29274114.jpg

Puttar upp tråden med fler idolbilder på min kavaj :angel:

28584_1246184981.jpg

17989_1246183830.jpg

Förresten, trodde det hette Pikeur :D (kolla rubriken)

Ett urplock ur garderoben:
24d2b309.jpg

• Vita Pikeur Lascara, är en okej modell men skulle gärna byta till ett par vita Pikeur Candela.
  • Bruna Pikeur Lascara.
  • Marinblå Pikeur Lugana i softshell.
  • Mörk grå Pikeur Mondega i softshell.
  • Pikeur Candela jeans, favoriterna! :love:

Detta hänger kvar i garderoben:
  • Två par Pikeur Mondega, ljusgrå och svarta.
  • Pikeur Lugana, marinblå med sand färgad kontrast skoning.
  • Grå Pikeur Levito lumberjacka.
  • Sedan ligger ett 20-tal Pikeur strumpor i en låda, mestadels rutiga men också tre par helsvarta.
  • Tre stycken piké tröjor.

Ah och här hade man ångest för att inte våga lägga ut någon bild, man bara tänker på hur många tusenlappar man betalat för allt detta Pikeur, så kommer du. :D

Sorry. :rofl:
Mitt försvar är också att detta är shopping av kvalité kläder över några år inte precis så att allt är inhandlat igår. :p
Räkna ihop alla dina JW saker och andra märken också så tror jag att vi trots allt ligger lika. ;)

[*]Marinblå Pikeur Lugana i softshell.

[/LIST]

Ååååååååh! Så´na vill jag också ha! ÄLSKAR Lugana-modellen och skulle gärna vilja ha ett par i softshell!

Jag har två par Lugana i "vanligt" tyg. Ett par grå som är mina favoriter sedan många år. Köpte nyligen ett par svarta som jag ska inviga så snart utetemperaturen i Norrbotten tillåter. Det ser jag fram emot!

Har dessutom ett par Lavinia i jeans.

Högst på min önskelista står dock ett par som är lika höga i midjan som Lugana men som ser ut som Calista. I mörkblått! SNÄLLA Pikeur - kan ni inte ta fram en sådan modell????? *ber på mina bara knän*

Pikeur Calista är en låg modell, kan jämföras med Pikeur Cindy när det kommer till midjan. Pikeur Lugana är en tight modell med lite högre skärning, helskodd eller oskodd, en ficka fram.

Salinero:

Det är absolut förbjudet :devil: att en enda människa har så mycket fina Pikeurkläder när stackars jag bara har ynka 2 par P-ridbrallor. :rofl:

/Gg

Åh! Jag hade så många pikeur ridbyxor, om inte fler. :o

Tills jag insåg att jag skulle gå ner i vikt och därför slängde
de byxor som var för stora sen. Nu har jag bara fem par kvar. :p

Jag vet och jag är sååå sur över det, du kunde ha sålt dom billigt till mig i stället ju! Men men.. :p

Tycker att vi skärper tråden och håller tråden till det TS vill att den ska vara till:
Izzy skrev:

Senast ändrad:

Har inga bilder men jag har:
Ridbyxor:
Bruna, Mörkbruna, Marina, Plommon, Blåa, Grå, Gröna + 3 par vita Ciara.
Ett par vita i normal midja och tygskoning, har även ett par turkosa i samma modell.
Ljusgröna, Mörkbruna Cindy.
Svarta, Blå med hög midja och tygskoning.

Fleece tröjor två stycken, en brun med luva och dragkedja och en grå med dragkedja.

En turkos jacka.

Några par strumpor.

Pikeur Calista är en låg modell, kan jämföras med Pikeur Cindy när det kommer till midjan. Pikeur Lugana är en tight modell med lite högre skärning, helskodd eller oskodd, en ficka fram.

Precis vad jag till min besvikelse konstaterade när jag provade ett par Calista... De har så SNYGGA detaljer! (Kontrastsömmarna i sidorna, fickorna... )Definitivt de snyggaste ridbyxor jag sett! :) MEN den låga midjan funkar INTE på mig... :(

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 132
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: morgaine
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
981
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka