Pikerurtråden

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Izzy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 10 856
Sv: Pikerurtråden

Jag har två par Lugana i "vanligt" tyg. Ett par grå som är mina favoriter sedan många år. Köpte nyligen ett par svarta som jag ska inviga så snart utetemperaturen i Norrbotten tillåter. Det ser jag fram emot!

Idag var det ÄNTLIGEN dags - mina nya, svarta Pikeur Lugana skulle invigas! Men när jag kommer ut i solljuset ser jag till min förvåning att de inte alls är svarta - utan marinblå! :eek::o:angel:

Nog trodde jag att jag kunde se skillnad på olika färger... Men jag hade i o f s väldigt bråttom när jag köpte dem för butiken, som hade 30 % rabatt bara den dagen, skulle precis stänga... Som tur är har jag alltid gillat marinblått och det är ju dessutom stor modefärg i vår, så det är väl ingen katastrof. Men jag kanske blir "tvungen" att köpa någon ny överdel som passar till blå ridbyxor... :angel:

Hmm.. Har faktiskt inte så mycket av just pikeur, men har:
Svart Epsom-kavaj
Vita Princesse-byxor
Vita Cindy-byxor
Grårutiga Lugana-byxor
Vit tävlingsskjorta
+Något par strumpor

0d35a7c7.gif

Pikeur Scarlett kavaj
Pikeur Tunt fodrad jacka
Pikeur T-shirt
Pikeur strumpor

Inte så mycket faktist... :o Har ett par uppsättningar av Eskadron till hästen istället :P

Ger åter liv åt tråden då jag har fått ett par Svarta Pikeur ridbyxor, modell Lascara.
Bild kommer.

Hmmm, får nog ta o fota mina pikeur-saker också o bjuda på ;)

Jag har 3 par mondega. vita, mocha och coriander och ett par judy i natt-blå.

Sen har jag 2 eller 3 pikés i beige och blå och två fleecetröjor i rosa och blå samt en kavaj - epsom i svart :)

sen har jag nog några strumpor också nånstans men dom är inga favoriter..

DSC_1121.jpg

DSC_1122.jpg

DSC_1125.jpg

(har en likdan fast blå, men den befinner sig i skåne just nu :angel:

DSC_0571.jpg

Hade visst några saker mer än jag trodde :p

Pikeur Epsom kavaj
Pikeur Cindy ridbyxor
windsor_86213938.jpg

Ciara
pikeurcin_21196077.jpg

Mössa
pict7072_19226851.jpg

Sen har jag ett par asgamla..hm Mondega tror jag dom heter.PÅ inköpslistan står ett par Daphne. o kanske en kavaj om jag inte ska köpa en Animo.

Jag köpte mitt första pikeur-plagg idag! Jag har suktat efter den i ett år iaf, klämt på den varje gång jag gått in i butiken...

Idag var den på Rea, i barnstorlekar iofs...

En cerise Pikeur Tanita Softshell Jacket :)

Lustigt att en barnmodell 170cl kan passa bättre än vuxen stl 36? Men glad är jag för det, för vuxenmodellen var det ingen rea på...

wpid-imag0191_edit0.jpg

Senast ändrad:

jag har bara två par ridbyxor+ett par vita inget jämfört med var ni har

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 132
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: morgaine
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
981
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka