pioneer ridstövel

sommarminne

Trådstartare
va och provade ut ett par stövlar idag men dom hade ju givetvis bara den låga modellen hemma och jag ville ha den höga. väntetiden på dom va så lång så jag stack hem och beställde ett par på nätet istället men nu så sa en väns vän att hon hade gjort likadant och att storlekarna inte alls stämde. suck.:confused:

är det någon som vet om de finns massa olika modeller av pioneer ridstövlar? dom ser ju likadana ut:angel:

Sv: pioneer ridstövel

på jacsons hemsida finns måttabeller, så där kan man ju bara mäta.
Men det skiljde sig ganska mycket på mina i alla fall, jag provade med långt skaft och ville ha kort, så jag beställde hem med kort skaft och de var mycket större. Men man kan ju alltid skicka tillbaka om de inte passar :laugh:

nu har jag fått mina stövlar och dom sitter verkligen stenhårt vid vristen men passar kanon i övringt. jag är i valet och kvalet om jag ska byta till dom korta men jag vill ju ha lagom långa stövlar:(

tror ni att dom töjer sig så att de finns en chans att jag kan ha dom? de är ju inte de att jag får blodstopp men sitter som sagt hårt, typ så att man får tvinga upp dragkedjan lite:angel:

har lämnat stövlarna hos skomakaren nu och han sa att de inte va några som helst problem att lästa ut dom den lilla biten vid vristen så jag får dom igen på torsdag så jag hopppas verkligen dom passar då:D

Liknande trådar

Samhälle Min mamma älskar att sticka! Hon är pensionär och har mycket fritid, hon sträcker åt mig och sonen ett par raggsockor då och då. En vän... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 683
Senast: Stekspaden
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 434
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 674
Senast: Jeps
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka