C

curry

Har tagit hand om svärfars 10åriga karelska björnhund,
då hon inte orkade med livet i deras tillsynes stökiga tillvaro. Tror för övrigt att hon inte blir långvarig i livet på grund av andra krämpor, men om man kan bidra till ett lugnare slut så gör man ju det som djurvän.
Det finns bara ett problem. Hon dricker ovanligt mycket, villket resulterea till att hon pissar väldigt mycket oxå.
Det är ju inga stora bekymmer, förutom att hon gör det inne på nätterna...
Den enda naten hon inte gjort det var då vi lät bli att fylla på vattenskålen efter sista kvällsrastningen. Men då kom damen istället och väckte ej kl 3 på morgonen och ville ut och dricka i våran vatten fontän.
I gårkväll gjoorde hon det igen, hörde i min halvsömn att hon stod och drack vatten, och sekunden efter pissade hon.
som att det bara ran rakt ut igen. Hon gjorde inget försök till att väcka mej heller.

Är det någon som käner igen problemet?

Det kan ju vara för att hon är ny i huset, eller nå njurproblem, ska ringa vet och fråga, men kul att höra om nån annan vart me om nått liknande!!
 
Kan hon ha sockersjuka???
De dricker väldigt mycket då!
Och det kan ju leda till att hon behöver ut under natten ..

Bara en teori
 
In och ta prover för att kolla upp henne hos veterinär. Det låter inte normalt, utan kan tyda på njurproblem, diabetes, urinvägsinfektion eller hormonrubbning av annat slag.

Lycka till! :)

/z :cool:
 
japp vi ska in idag!
jag misstänkte nästan att det kunde vara nå sånt, hon e ju lite överviktig så det kan nog vara diabetes jaa....
Ni som har tikar, hur e dom under löpen???
Har själv aldrig haft ett enda hondjur så, jag är inte så hemma på löp.
Pinkas det en hel del då oxå eller??

Tack för svaren, jag ska skriva och säga vad vet sa!!! :banana:
 
Jag tycker att det låter som diabetes. Man ska inte ta bort vattnet för då kan man förstöra njurarna. DEt kan även vara fel på njurarna.
Eller som min tik, hon hade urinvägsinfektion, kissade inne varje natt.
Jag skulle boka en tid hos vet.
 
Var ju som sakt in med henne, de tog blodprover och konstaterade att det INTE var nå fel på njurar eller lever.
Pratade då med hundens f.d ägare och hon sa att hon blir lite konstig då hon har löpt.....men hon pinkar fortfarande inne på nätterna.
Vet sa att det kan vara livmodersinf.. oxå men för att få reda på det måste vi röntga, men då fick jag höra att hon fick en abort spruta en gång, så det kan nog kanske vara nått sånt... jaja ska nu lämmna in ett urinprov på henne så för vi väl se!!
 
Skönt att njur/levervärden var okej! Hoppas att det löser sig - om urinprovet inte ger nå´t svar tycker jag att ni ska göra en ultraljudsundersökning om misstanke finns om ev livmoderinflammation.

/z :)
 
vet inte om nån har sagt det redan her inne,men har du kollat njurar på din hund?vi hadde en sibirian husky som hadde njur fel,han kunde dricka oavbrutt och i mengder,och kissade lika fort igjen,inne och ute och sa heller inget,han hadde njur problem,om det har gått långt vill den även bli mager din hund,och det går fort.
våran lilla Chios överlevde tyvärr inte sina njurar.så om du inte har kollat enn så gå in till veterinären så fort som möjligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp