Bukefalos 28 år!

PissKissar!

Mim

Trådstartare
Har två katter på tolv år. En hona och en kastrerad hane.
Dom var innekatter till dom var sex år men aldrig vant sej av med lådan, tyvärr.

Vi har kunnat flytta ut lådan till ett förråd ute eller ställt den under bron men nu har dom börjat pissa inne trots att dom varit ute!

Eller dom, vi vet ju inte om det är båda eller bara en av dom.
Imorse var sambon uppe vid sju och bara en halvtimme senare hade nån av dom pissat i tvätt korgen, som naturligvis var överfull. :mad:

Kan det vara åldern som gör det? Tycker inte tolv år ska vara så "gammalt"?

Alternativet att ta in kattlådan finns inte! Men vi börjar bli less på att alltid behöva se till att stänga dörren till badrummet och att inte kunna ha några mattor på golven.
Det har varit mer regel än undantag att det blir en olycka om dagen!

Sambon tycker vi ska "ge dom Gyttorp" men då tar jag hellre dom till vetrinären! :cry:

Någon som tror att det finns en chans att dom ändrar sitt beteende eller är det "kört"?
 
Sv: PissKissar!

Att katterna kissar på fel ställen är ett tecken på att något är fel, så se till att lista ut vem det är och iväg med katten till veterinären!

/Erica
 
Sv: PissKissar!

Problemet är ju att dom oftast går ut tillsammans och är inne samtidigt!
Men vi har försökt och ska fortsätta luska på vem som är den skyldiga!
 
Sv: PissKissar!

Jag förstår inte riktigt, varför kan ni inte ha lådan inne? Det är kanske trevligare att ha den utomhus, men om katterna använder den måste ni ju ändå sköta den, och det är väl trevligare att de använder lådan inne än kissar lite överallt :confused:
 
Sv: PissKissar!

Anledningen till att lådan aldrig kommer in igen är att kattsanden är överallt utom där den ska vara!
Hatar att trampa i kattsand när man kliver upp eller ännu värre, lägga sej i det om katterna krypit in under överkastet.

Det är väl inte så mycket begärt att dom ska pissa i lådan även om den är utanför dörren?

Vi har ingen kattlucka men dörren står på vid gavel nästan jämt plus att vi aldrig låter katterna vara inne själva om vi jobbar eller åker bort.

Men det har blivit bättre, ingen olycka på tre dagar nu så jag hoppas att det fortsätter så! ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: hoppsann
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 979
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 106
Senast: Asko
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 735
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp