Pitbullvalp.

B

burken

Stod häromkvällen på min balkong och såg hur fyra invandrarkillar trissade en liten pitbullvalp.Tillsist var den så uppkörd att den lyckades komma lös. For på den ena killen och hängde sig i benet och vägrade släppa. Detta hände två gånger sen försvann bak knuten. Vad göra?? Jag vill ogärna blanda mig då jag har två hundar själv. Vad händer om jag kommer med dem och vi möts! Den ena är en papillon och den andra en boardercollie.Vi bor i husen intill varandra så risken är överhängande.Jag har dessutom mycket dålig erfarenhet av ägarna till dessa hundar. Våra goda vänners häst blev fullkomligt södertuggad av en pitbull vid studentkörning för några år sedan- Luftstrupen blottad, hon syddes ihop under tre timmar men blev aldrig häst igen. Det är inte rasen jag vill åt utan ägarna till dessa!
 
Sånt är rent ut sagt för j-vligt! :mad:
Det är ju den typen av hundägare som ger hundarna dåligt rykte. Man blir så förbannad att man har lust att...jaa, ni vet.
Det där med körkort för hundägare tilltalar mig, frågan är bara om man kommer åt alla rötägg ändå.

I ett läge som det här vill man självklart ingripa, men jag förstår hur du tänker och att du är rädd om dina hundar. Jag hade nog inte vågat ingripa själv, med rädsla för påföljder för mig eller mina hundar. Fy sjutton att man ska behöva känna sig så hjälplös när någon förstör ett djur! :mad:
 
stackars hund..... :mad:
och idioter till ägare!! Polisen eller djurskyddsföreningen, absolut!
sånt här ska inte få inträffa.....
 
Jag tycker det är fruktansvärt att såna unga människor som skaffat sej utan kunskap pitbullhundar. Det är mest lämpligt för såna som har en lång erfarenhet av hundar, det är synd om dessa människor som inte har vett... :mad:
Själv har jag absolut ingen erfarenhet av att ta hand/uppfostra såna hundar som pitbullhundar. Jag kan bara ha såna hundar som passar nybörjare än så länge, eller varför inte ta en något äldre hund som man kan ha någon nytta & glädje av!??? :smirk:
Hundkörkort kanske är det bästa alternativ isåfall för dom som bara köper den pitbullvalpen för att det är "tufft".. :(
 
Ring polisen och säg att de har hundhetsning på din bakgård. Tyvärr så kan jag bara beklaga dig som har sådana jävliga grannar. :mad: Det går ju inte att säga till dem heller för då visar antagligen du dem "disrespect" och då måste de väl våldta dig eller ngt annat idiotiskt för att upprätta sina egon. Föräldrarna är det väl inte heller ngn idé att du pratar med för ungjävlarna har säkert lärt sig sitt beteende från dem.

Flytta till ett annat område är mitt enda tips. Själv hade jag fått vansinnesanfall direkt om jag bott kring sådana typer!
 
Spelar väl ingen roll om man är 16 eller 60, har kunskap om hundar eller knappt vet vad som är fram o bak, köper man en hund för att ha till kamp så e man helt körd i skallen.
 
Sv: Pitbullvalp.

Du måste ,för din egen och dina hundars skull OCH för alla andras

skull ringa polisen.Den hunden är en potentiell mördarhund !!!

Den är valp nu,men den växer snabbt.

Dessa människor skall inte ha hund!
 
Sv: Pitbullvalp.

H
Du måste ,för din egen och dina hundars skull OCH för alla andras

skull ringa polisen.Den hunden är en potentiell mördarhund !!!

Den är valp nu,men den växer snabbt.

Dessa människor skall inte ha hund!

Hoppsan,noterade inte att tråden var lite ålderstigen--hoppas

hunden är omplacerad hos normala människor.
 
Sv: Pitbullvalp.

Guuuud, va stryk dom skulle ha i bara stjärten med björkris.
 
Sv: Pitbullvalp.

säg det.
men den som har hittat nånstans borde rimligtvis fatta att den inte är dagsfärsk. eller?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp