Placering hackamore

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ginsa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 154
G

ginsa

Jag har ett problem när det gäller placeringen av hackamore. Saken är den att ungefär där jag tycker att hackamoret borde sitta har min häst en knöl på varje sida av nosryggen. När jag har ridit med hackamoret placerat där upplever jag att dessa knölar svullnar upp, vilket inte känns så bra. Tyvärr har hästen i fråga väldigt kort huvud så högre kan det inte sitta, då är skänklarna över kindbenen. Det som då återstår är lägre, men då känns det som det kommer väldigt nära brosket vid nedre delen av nosryggen.

Det jag framförallt undrar är vad det är för knölar hästen har, har alla hästar sådana och vad innebär det om de är svullna?

Sv: Placering hackamore

Knölar? Vid ganachen?

Du kan ju alltid prova att böja ut överskänklarna på hacket och evt sätta ett nosludd över.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 495
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 828
Senast: Ramona
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka