• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Galax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 873
G

Galax

Hej!
vist är det så att om det står på den sensaste ändrigen på starlistorna hur många placerade det är,då får dom vell inte ändra om nånn stryker sig och det blir så att en mindre blir placerad mitt i tävligen:confused:

Sv: Placering

Det är ungefär 1/4 (korrekt lista har jag inte här) av startfältet som blir placerade. Alltså ändrar man antalet placerade om startfältet blir mindre.

Men får dom göra det om dem ropade in mej i spikern att jag var placerad och sen sejer dom nej..Det borde stå i allämna TR (har inte den :cool: )

TR 1 mom 143 Antal Placerade

"I varje klass räknas i fråga om uppklassning ett visst antal ryttare och hästar som placerade. Detta antal är beroende av antalet starter och utgör: (Tabellen med antal startande och antal placerade som följer)

samt därefter en placerad per var 4:e startande. För att räknas som tävlingsklass ska minst tre startande finnas.

För att bli placerad måste ekipaget ha fullföljt tävlingen. Som startande i dressyr, hoppning och körning betraktas ekipage som kommit in på banan. I fälttävlan räknas ekipaget som startat i dressyrprovet som startande. I distansritt räknas ekipaget som startande om det nått första hästbesiktningen.
..."

Är du inte placerad så är du inte, oavsett vad speakern säger.

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Tualma
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 581
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: Sirap
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
976
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?