Plagierad text

Babouti

Trådstartare
Jag har ett litet tjänsteföretag med en ganska välbesökt hemsida som jag faktiskt lagt ner en hel del arbete på. Idag när jag av nyfikenhet gick in på en relativt nytillkommen konkurrents hemsida upptäckte jag att flera av mina texter i princip har stulits rakt av! :mad::mad::mad: Vad sjutton kan jag göra åt detta? Gäller upphovsrätten även korta textstycken på 10-20 rader? Det är alltså texter som beskriver tjänster jag erbjuder.

Jag har ett litet tjänsteföretag med en ganska välbesökt hemsida som jag faktiskt lagt ner en hel del arbete på. Idag när jag av nyfikenhet gick in på en relativt nytillkommen konkurrents hemsida upptäckte jag att flera av mina texter i princip har stulits rakt av! :mad::mad::mad: Vad sjutton kan jag göra åt detta? Gäller upphovsrätten även korta textstycken på 10-20 rader? Det är alltså texter som beskriver tjänster jag erbjuder.
Första steget är att kontakta företaget och be dem ta ner texterna. Andra steget är att kontakta webbhotellet där piratkopieraren har sin hemsida. När jag fått texter stulna har det fungerat utmärkt.

Det gäller samma regler som för musik, film, foto, konstverk osv.
De måste ha tillstånd från dig för att använda din text och du har rätt till ersättning.
Ta skärmdumpar och kontakta företaget så kan ni kanske komma överens om något?

Liknande trådar

Hästvård Jag blir lite förvånad av 'svängningarna' i åsikter som förs fram ang när man ska ge upp och se till att få sin häst utslagen. Så nu... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 575
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka