plastband i butik?

Inte det, jag har massor med trasor upplindade i nystan. Brukar finnas att köpa färdig klippta nystan på second hand med.
På det viset är vi inte nå lika :D

Kanske beroende på att jag inte skulle ha någon som helst användning för trasor på nystan. Jag handarbetar inte. Avskyr det.
Trasor på nystan förknippar jag med gamla tanter med vävstolar. Eller sådana som virkar mattor. Typ min farmors- eller mormorsgeneration.
 
På det viset är vi inte nå lika :D

Kanske beroende på att jag inte skulle ha någon som helst användning för trasor på nystan. Jag handarbetar inte. Avskyr det.
Trasor på nystan förknippar jag med gamla tanter med vävstolar. Eller sådana som virkar mattor. Typ min farmors- eller mormorsgeneration.
Mina bästa spårmarkeringar är garn med reflex invävt, gärna rosa eller neon. Det brukar finnas på dollarstore och syns även i skymning. :) Som alternativ till plastband tänkte jag. :)
 
@tanten, finns det verkligen ingen lantbruksbutik, skog & trädgårdsbutik, servicefirma för motorsågar, granngården eller något liknande "lantligt", där man kan köpa "snöre" till röjsågar, eller lantbrukstillbehör?

I sådana butiker finns det "pappersband" som är nedbrytbara i allehanda färger och mönster, och olika bredder.

Pappersbanden är ju nedbrytbara, så det gör liksom inget om man inte får med sig allt hem igen.

Om jägarna i närheten fortfarande använder plastband, så beror det antagligen på att de köpte på sig en stor kartong plastband för rätt läge sedan...
 
@tanten, finns det verkligen ingen lantbruksbutik, skog & trädgårdsbutik, servicefirma för motorsågar, granngården eller något liknande "lantligt", där man kan köpa "snöre" till röjsågar, eller lantbrukstillbehör?

I sådana butiker finns det "pappersband" som är nedbrytbara i allehanda färger och mönster, och olika bredder.

Pappersbanden är ju nedbrytbara, så det gör liksom inget om man inte får med sig allt hem igen.

Om jägarna i närheten fortfarande använder plastband, så beror det antagligen på att de köpte på sig en stor kartong plastband för rätt läge sedan...
På den nivå av spårande vi befinner oss så finns det en vits i att jag verkligen hittar alla markeringar när jag går spåret med hunden. Att något skulle bli kvar i skogen är osannolikt. Alltså är nedbrytbart inte en relevant faktor. :)
Jag gör det för att hunden ska få stimulans, inte för att bli proffs eller kunna tävla. Hans liv med mig är skapligt tråkigt. Dessutom är jag sjuklig så det blir inga långa spår :D
Det är på nivån att jag räknar steg.
 
På den nivå av spårande vi befinner oss så finns det en vits i att jag verkligen hittar alla markeringar när jag går spåret med hunden. Att något skulle bli kvar i skogen är osannolikt. Alltså är nedbrytbart inte en relevant faktor. :)
Jag gör det för att hunden ska få stimulans, inte för att bli proffs eller kunna tävla. Hans liv med mig är skapligt tråkigt. Dessutom är jag sjuklig så det blir inga långa spår :D
Det är på nivån att jag räknar steg.
Plastband är bättre än tyg- och papparsband eftersom de drar åt sig mindre doft från den person som sätter upp dem. Missar man någon snitsel hittas den vid en senare promenad eller träning, och är då opåverkad av väder och vind så att den kan återanvändas fler gånger. Plastsnitslar är bäst!
 
När jag ser rullarna på bild får jag nostalgiska vibbar!! Sadelkammare på ridläger, vävande pannband och märkning av borstar. Mysigt!

Angående att plastbanden är opåverkade av väder och vind är inte helt sant @Lattematte . Just plast blir påverkat ganska mycket men bryts inte ned på samma sätt som papper. Plastband blir bräckliga, stela och går i tusen bitar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp