Plåster och bitter spray på liggsår?

Bukefalos 30 år!

Lotus

Trådstartare
Någon som provat någon slags plåster, antingen sådana som är speciellt för djur och fäster på hår och finns på apoteket eller vanliga skavsårsplåster, på armbågarna mot liggsår? Funderar på det i kombination med Bitter spray.

Att smörja funkar inte alls, han slickar som en tok och nu har det börjat småblöda och blivit värre. Det är en dobermann så han är korthårig.

Sv: Plåster och bitter spray på liggsår?

Bitterspray går bra att använda på sår, enligt Vetxx som säljer produkten.

Ja, jag tänkte att det kanske skulle göra att det inte blev lika kul att slicka där iallafall, men skulle vilja hjälpa läkningen lite på traven också, därför funderade jag över någon slags bandage eller plåster. Om man nu kan få skiten att sitta kvar....

Inte borde väl skavsårsplåster typ http://www.apoteket.se/privatperson...ategori=SarBettoStick_SarPaHuden_SkavSarFritt
vara farligt att prova, även om det är ett fuktigt sår?

Liggsår som blöder behöver ofta kontrolleras av vet och ibland opereras då det kan vara VÄLDIGT svårt att få dem att läka själv.

Att hålla på och smörja eller "bandagera" är en bra tanke, men då sårkanterna ofta hunnit "bli lite äldre" är det svårt för kroppen att på egen hand finna nya/rena sårytor som kan "fästa" mot varandra och läka ihop.

Så mitt råd är kontakta vet och kontrollera så att såren KAN läka "av sej själv".

/Swat

Vet har kollat och konstaterade torrt att "jag har sett värre, och det kommer de här att bli också". Han rådde mig att smörja.

Okej,jag överdriver nog som vanligt men ni förstår säkert tanken - INNAN det blir för illa vill jag göra något åt skiten. Men nu har jag gett upp och är inne på linjen "tröja" istället, de min andra tråd. Har en dobermann i svart blus som ser ut som en strandraggare....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka