Plaststigbyglar? *bild*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 201
F

Farouk

Någon som kan berätta mer om dessa stigbyglar?
jardy05_dahladuclosel.jpg

• Hur pass böjliga är dom jämfört med Sprengers ledade?
  • Pris?
  • Märke? (flera olika?) Vilka är isf bäst?
  • Bättre/sämre än Sprenger?

Sv: Plaststigbyglar? *bild*

Equipe och John Whitaker säljer sånna. Finns en till, men minns inte vad den heter...

Böjliga är dem! Väger dessutom runt 400 gram så är lätta och man tappar dem inte lika lätt!
Oftast har de utbytbara plattor oxå! :)
Klarar 500 kg i dragkraft.

De ligger på 1000-1700 kr i pris oftast.

finns det böjliga i plast,hade jag inte aning om...hade ju varit underbart på vintern ju....finns på intrenet någonstans att köpa :)?

E på jakt efter par ledade,men vill (SKA) ha dessa nu istället helt klart

Skara Hästsport säljer både Equipe, eller vilka jag såg på Globen och så säljer de ju John Whitaker! ;)

Jag undrar vilka nätsidor som säljer dessa stigbyglar, intresserade av alla ledade stigbyglar i plast? Har sprengers som jag är väldigt nöjd med men skulle vilja ha i plast också, ffa. på vintern. Känns onödigt och köpa Butet om det finns andra lite billigare alternativ.

Finns i Shires katalog. PM:a för länk

Jag har både Sprenger och Equipe, jag gillar båda! Sprengers är nog lite mer böjliga tror jag men det är inget man märker när man rider. Plaststigbyglarna kan bli lite hala när det är blött ute eller snöigt så då är det nog bra att använda stålplattorna.

Måste lägga till att ponnyn på bilden hade ett väldigt fint pannband:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 161
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: _Taggis_
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 900
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka