Plaststigbyglar

ZanMiguel

Trådstartare
Jag har tittat på ett par från hööks.
Men det känns som om dom borde gå sönder på en gång:p
Men jag tycker dom verkar ganska sköna och så är dom snygga också.
Men för och nackdelar?:D

Sv: Plaststigbyglar

Gå sönder? :rofl: hur fan då? Hårdplast? Inte ihåliga precis:D

Hade iaf ett par sådana i flera år, aldrig några problem och tror verkligen inte dem skulle kunna gå sönder, om man nu inte körde över dem med en pansar vagn eller något :angel:

Fördelar, lätta, ger inte gepor på sadlarna (om dem är rena:p) vilket jag tycker tunga järn stigbyglar kan göra. Leder inte kyla, vilket är underbart! Lätta att rengöra och gummiplattan som medföljer på är otroligt slitstark och ger bra fäste.

Nackdelar, säkerheten. Finns ingen anordning för hur man skulle kunna komma loss om man fastnar (finns förvisso inte i alla moderna aluminium stigbyglar heller)
Gemfört med ett par ledade stigbyglar är det såklart skillnad, men sen tycker jag inte man kan lägga det som en nackdel eftersom man själv kan räkna ut att dessa inte är direkt "fjädrande"

Var nöjda med mina iaf :bump:

och nu antar jag att du menade dem helt vanliga plast stigbyglarna =)
Såg att det fanns ett par ledade. Dem hade jag lätt velat ha, om jag nu hade någon sadel/häst att ha dem till :P

Haha nej men inte vet jag:p:D
Det känns som dom liksom blir plastiga.

Men det låter ju jätte bra:)
Dom är ju inte så dyra, så gillar jag dom inte får jag väl låta bli och använda dom då;)

Köp!

Är jättenöjd med mina. Haft dem i flera år.

:bow:

Du har inget att förlora. Priset är oslagbart! :D

Har hatt mine i ca 4 år. Har bytet ut gummiplaten med en SCS fra Mountain Horse. Fungerer supert.

Kan bytte mellom trinse med messingspenner og "sølv"spenner uten å bekymre meg for om det matcher - Ja, jeg er forfengelig;)

jag hade ett par som gick av precis ovanför stigbygelplattan när jag red fram till en hopptävling! :crazy::angel:

Vi har 2 par från just Hööks, som vi använder på vintrarna för att slippa bli så kalla om fötterna :) Funkar skitbra, jag va lite fundersam i början över att dom kanske skulle gå sönder, men dom har hållt hur fint som helst :D

Har såna plaststigbyglar från Hooks och de är de bästa jag har haft.

Det stora pluset med dom är att man inte fryser om fötterna på vintern då dom inte binder kylan. Perfekta

Jag har knäont och de försvinner när jag har sprenger.
Dessa är ju inte tunga och i plast? Någon som vet om de känns bättre än hela i metall just för oss med knäont?

funkade lite bättre för mitt ankelont? :rofl: Men har du ett par sprenger tror jag nog dem är ett par gånger bättre ;)

Jag har ett par plaststigbyglar, står Composit på dem, vet inte om det är märket. Kostade iaf 200:- när jag köpte dem för ca 3 årsedan. De är hur sköna som helst! Leder inte kyla, lätta o slår en inte på fotknölarna (om man tappar eller väljer att släppa), lätta så de lägger ingen extra tyngd på sadeln när man bär den. Ser BARA fördelar! Förutom att de inte fjädrar, har ont i fotlederna, men det beror ju inte på att stigbyglarna är i plast =P

Superdålig bild, men menar du dessa?
30897657.jpg

Jag köpte dessa innan vintern för 135 kr på Hööks, just pga priset eftersom jag sökte något som inte ledde kyla.
De har varit jättebra i vinter, med tanke på det priset.
Har sprenger i vanliga fall, så det blir ju en viss skillnad.
Men jag kan inte hitta något fel på dem:)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 394
Senast: Silje
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 089
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka