Please do not hantverkaren

Flirta inte medan jobbet är igång! Om du nu känner att du vill flirta och greja så prata neutralt fram tills jobbet är klart och då ställ frågan om han kan tänka sig att ta en fika/middag/whatever. Även jag har hört historier om obekväma kunder som sätter hantverkarna i obekväma positioner och det är ju inte riktigt sjysst om de "måste" slutföra ett arbete innan de kan lämna.

Tänk också en och två gånger om det är värt att ev "förlora" en duktig hantverkare.
 
Samtliga hantverkare jag känner, inklusive min sambo ogillar pratsamma kunder överlag. Klart att de är trevliga, de vill ju inte förlora kunden men de tycker det är skitjobbigt.
De bästa kunderna är de som inte är hemma. De sämsta är pratsamma pensionärer och flörtiga fruntimmer 😆
 
Samtliga hantverkare jag känner, inklusive min sambo ogillar pratsamma kunder överlag. Klart att de är trevliga, de vill ju inte förlora kunden men de tycker det är skitjobbigt.
De bästa kunderna är de som inte är hemma. De sämsta är pratsamma pensionärer och flörtiga fruntimmer 😆
Jag hatar flörtiga hantverkare. Han som installerade min handukstork höll jag inte på å bli av med. Han började till och med prata om magsjukan jag haft veckan innan som gjorde så att han inte kunde komma den veckan.


Till ts mitt råd ta det på telefon efter jobbet är gjort och fakturan är betald.
 
Jag hatar flörtiga hantverkare. Han som installerade min handukstork höll jag inte på å bli av med. Han började till och med prata om magsjukan jag haft veckan innan som gjorde så att han inte kunde komma den veckan.


Till ts mitt råd ta det på telefon efter jobbet är gjort och fakturan är betald.

Ja, det finns ju jobbiga jävlar bland hantverkare också.
Därför jag föredrar att inte vara hemma om någon ska hit 😅
 
Oj, jag hade inte gillat att någon stövlar runt hemma när jag inte är hemma. Mina hundar hade nog garanterat inte tyckt om det. I morgon kommer en trevlig kille och ska byta ett par uttag, jag jobbar hemifrån. Jag kan ev bjuda på en kopp kaffe men sen får han gå och inte visa sig förrän nästa jobb.

Jag avskyr hantverkare som bara ska snacka en massa.
 
Jag gillar inte att prata öht, oavsett om vad 😆
Blir asobekväm att vara hemma med någon i rummet bredvid, då gör jag hellre något annat under den tiden 😊
Jag småpratar gärna lite när jag har hantverkare hemma, men det måste hållas på rätt nivå. Att släppa in någon när jag inte är hemma är inte aktuellt. Vill ha koll på att de gör det de ska och inget annat.
 
Jag småpratar gärna lite när jag har hantverkare hemma, men det måste hållas på rätt nivå. Att släppa in någon när jag inte är hemma är inte aktuellt. Vill ha koll på att de gör det de ska och inget annat.

Jag har haft fullt förtroende för de vi anlitat så det har aldrig varit något bekymmer för mig.
Släppt in dem och sen åkt iväg tills de varit klara 😁
De flesta jobb sambon gör är hos folk som inte är hemma, eftersom det sker dagtid så det är väldigt vanligt.
De har ju varit där innan och vet vad som ska göras.
 
Tack! Det var ett viktigt inspel och jag förstår övriga som spinner vidare på det. Var själv inne på samma spår och inkluderade därför "hitta en väldigt bra balans och timing så att han inte behöver bli obekväm om han inte är intresserad" i startinlägget samt valde trådtitel och i viss mån även användarnamn utifrån det. Det sista jag vill är att skapa en situation som är obehaglig för honom.

Delvis knapplån: Att avblåsa hela grejen är inte aktuellt. Jag är inte 100 år gammal, har inga fantasier inspirerade av dåliga porrfilmer, planerar inte att inleda med "Tjaaaaaaa........." samtidigt som jag sexig som en döende fisk glider mot golvet längs med en dörrkarm. Eller så. Jag tänkte framförallt känna av läget och får jag ingen tydlig positiv respons så byter jag aldrig över i raggningsmode.
Tänk bara på att en ”tydlig positiv respons” i situationen där du är en kund och han har ett uppdrag hos dig kan lika gärna vara ”trevlig mot kunden” enligt hans uppfattning. Det optimala tänker jag är att fråga om han vill ses på en kaffe eller liknande, när jobbet är färdigt, alldeles innan han lämnar platsen? Känns inte riktigt bra att använda någons telefonnummer man fått i jobbsyfte för privata intressen.
 
Jag har haft fullt förtroende för de vi anlitat så det har aldrig varit något bekymmer för mig.
Släppt in dem och sen åkt iväg tills de varit klara 😁
De flesta jobb sambon gör är hos folk som inte är hemma, eftersom det sker dagtid så det är väldigt vanligt.
De har ju varit där innan och vet vad som ska göras.
Förstår, skönt att kunna göra så då. Själv är jag en mycket privat person, så att öht släppa in någon genom dörren är en stor grej för mig.
 
Samtliga hantverkare jag känner, inklusive min sambo ogillar pratsamma kunder överlag. Klart att de är trevliga, de vill ju inte förlora kunden men de tycker det är skitjobbigt.
De bästa kunderna är de som inte är hemma. De sämsta är pratsamma pensionärer och flörtiga fruntimmer 😆
Hur gör man när det gäller med tillgång till huset? Nycklar osv
 
Förlåt att jag fnissar lite, men jag älskar din beskrivning om den döende fisken. 😅

Jag menade som sagt inte att du hade såna planer, utan mer att informera att det finns risk att han är "anti" närmanden just för att det faktiskt förekommer sånt. 😊
Tack! :D Om du har lust så får du hemskt gärna fråga din sambo hur han hade velat att du hade hanterat det om ni träffades för första gången för att han gjorde ett jobb hemma hos dig!

Edit: @Bison också, samt alla andra som läser och har hantverkare att rådfråga. :)
 
Tack för alla svar! Lutar starkt åt att spara eventuell tydlighet till precis på slutet då, även om åsikterna går isär om exakt när (slutet av besöket, efter det, efter att fakturan är betald). Jag uppskattar det verkligen!

Om någon har inspel på hur man ickeflirtande är trevlig och tilltalande i största allmänhet så är jag idel öra. Han verkar inte hata konversationer överlag - inledde dem själv oftare än tvärtom när han var här tidigare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp