Plegicil finns inte mer?!

Sv: Plegicil finns inte mer?!

Är det en spruta och inte en flaska och det ska in i munnen vill jag gissa att någon veterinär har en flaska på sin klinik och där har tagit det innehåll som finns i sprutan som ligger i kylskåpet. Från apoteket får man ju utskrivet en hel förpackning, inte lösa sprutor.

Då har vi testat Domesedan då min fröken är åksjuk & stressad i nya miljöer. Gav henne 1 h 45 min innan då vi bara skulle ta en provtur till ridhuset med henne & fölis. I boxen var hon helt väck, det tog en stund att promenera ut med henne till transporten. Ögonen var rinniga & hon blev svettig med en gång då vi körde.
När vi kom fram badade hon i svett, precis som i vanliga fall. Hyfsat lugn in till ridhuset, tills hon fick se kossorna beta i hagen utanför .Porten på andra ändan var nämligen öppen för ventilation. Så efter det så försvann efekten på 1 sekund *ler*

Så vi fick åka på fölvisningen dagen efter utan DOMESEDAN i kroppen & det gick hyfsat bra. Så på våran stressade dam fungerar det i hemmets lugna vrå, men inte utanför i den stora världen.

Domosedan verkar svettdrivande på hästar, så även om de inte hetsar upp sig så badar de i svett efter en stund. Vårt fullblod börjar t o m svettas i pannan, det rinner över hela huvudet på honom när han får Domosedan. Så det har inte med stress att göra, utan medicineringen.

ang domosedan och skoning så påverkar det bakbenen extra mycket så man får en häst som sätter sig på en.

Smällar man får ta, men kan vara bra att veta för alla inblandade

Personligen har jag väldigt stor respekt för Domosedan och dess verkningar och tycker det är mycket läskigt med lealösa djur i 500+ kgsklassen som ragglar omkring. Det är ju inte direkt så att man lyfter upp dem om de trillar omkull, och att resa sig i det tillståndet bör ju vara en garanti för svåra frakturer...

Vet faktiskt inte det, jag fattade som att de hade hämtat ut det på apoteket men de kan ju ha fått det av distriktaren med.

Detta måste kollas vidare.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 402
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 402
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 893
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka