Plocka bort statusuppdateringar på FB

bettysmatte

Trådstartare
Om man skrivit en statusuppdatering på FB och sedan ångrar sig och plockar bort den, försvinner den då från vänners "nyhetssidor" också eller bara från ens egen logg :confused:?

Sv: Plocka bort statusuppdateringar på FB

de försvinner, även från de sk nyhetssidorna..

Lånar din tråd lite då min fråga också har med Facebook att göra.
Undrar om det finns någon inställning så man slipper visa för alla vänner vad man skriver i någons logg? förut kunde jag skriva i någons logg utan att det syndes på nyhetssidan men efter någon uppdatering så började allt visas där och nu kan jag inte hitta var man ändrar det (om man nu kan göra det...?).

Som jag kan se, så går det inte att fixa ditt problem på något enkelt vis. I sekretessinställningarna kan du välja mellan att bara du kan läsa dom, endast vänner, vänners vänner eller alla. Du kan även manuellt anpassa dom, så att bara en/flera specifika vänner kan se statusuppdateringarna, alternativt välja någon/några som inte kan läsa dom.

Statusuppdateringarna bryr jag mig inte om ifall alla ser utan det är det som jag skriver i andras loggar som jag undrar om man kan göra "osynligt".
Som igår tex. då fyllde jag år och fick en massa grattishälsningar, en del kunde jag se på nyhetssidan (första sidan) bland alla andra aktiviteter tex. "Johanna Selin -> *Mitt namn*: Grattis på födelsedagen!", det kunde väl även alla andra se. Men en del grattishälsningar dök bara upp på min logg, inte på nyhetssidan, så tycker det borde finnas någon inställning för det... om nu inte Facebook bara var seg på att uppdatera.

Tack för ditt svar i allafall :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
563
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 368
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 902
Senast: Derivata
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka