Plocka upp bajset på vintern?

Du måste såklart ha dunderbra bajspåsar som är lätta att öppna även med handskar på! Jag har äntligen hittat påsen för mig! :D Jag har medeltjocka handskar (lite tjockar tanthandskar) som jag inte behöver ta av! Möjligtvis för att knyta ihop den sen när man lämnar platsen, men det går ju i ett nafs.

Lycka till med bajsgrejjandet önskar
Ishtar ;)
 
lädervantar är bra, man får bättre grepp än med tygvantar. sen gör jag som dom andra, har alltid påsar med handtag och "fluffar upp" dom innan dom åker ner i fickan.

enda gången jag själv struntar i att plocka upp är om jyckarna skiter i buskarna eller ute på landet (åker o skog). eller om man glömt påsar :o
 
Kisset försvinner rätt snabbt och stör ingen.

Att dölja med snö är ju bara ännu värre för ser inte folk det kan man hela inte undvika att trampa i det.

Jag plockar alltid upp bajs, även dit folk inte brukar gå. Tänk barn tex som leker i stort sett överallt där det finns hus i närheten.

/Maria
 
Tips(hm...?): Håll kvar bajspåsen i handen en stund efter att du har plockat upp. Då blir handen varm och go! :)
 
Plockar upp oavsett årstid, är jag i skogen så tar jag inte upp såvida det inte är mitt i en stig. ;)
 
Raynauds är ett helvete, jag vet. Fast jag har mer bekymmer med fötterna än med händerna. Skitjobbigt hela vintern när man är ute och mockar i ett kallt stall, rider etc. Ibland tror jag att mina tår ska ramla av, de är helt svullna och gula och röda om vartannat, med massa ömma fläckar... :(
 
ja det ser fult ut=( men eftersom det redan finns gula kisshögar kan jag likabra låta min hund kissa där istället för ett nytt ställe!
 
Fast så farligt är det inte för mig som tur är. Att dom som svullnar upp och ändrar färg. Mest bara det här att pekfingrarna blir iskalla emellanåt :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 992
Gravid - 1år Har lite ångest för hur jag ska klä barnet i vagnen ute nu. 10,5 månader i dagsläget så använder ju sittdelen. Är åkpåse det bästa att...
2
Svar
34
· Visningar
1 900
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp