Glimfeather
Trådstartare
Ni som läst på högskola på distans, hur tycker ni det fungerade? Skulle ni göra det igen? Jobbade ni samtidigt? Hur mycket i så fall?
Hälsningar "Trött på sitt jobb"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som läst på högskola på distans, hur tycker ni det fungerade? Skulle ni göra det igen? Jobbade ni samtidigt? Hur mycket i så fall?
Tack för era svar!Jag har läst min nuvarande utbildning på distans (100%) och jobbat (64% natt) samtidigt, så någorlunda diciplin har jag. Det var ju dock gymnasienivå så inte alls lika krävande ... Har vana från högskolan sedan tidigare men inte distans. Men om jag tycker det blir för mycket så kanske det finns möjlighet att börja på campus istället. Men helst vill jag inte flytta.
Har inga barn och har inte tänkt jobba heltid, utan ta en del tjänstledigt om det blir aktuellt![]()
Som universitetslärare med koll hur det ser ut statistiskt så kan jag konstatera att denna tråden inte återspeglar verkligheten. Det är många fler som inte slutför sina studier på distanskurser än vid campuskurser på plats, det är alltså mycket vanligare att inte gå i mål när man går distanskurser.
Jag har arbetat heltid och läst språk halvtid på distans på universitetsnivå på äldre dagar, ett för mig nytt språk så jag började från början. Men det har varit väldigt roligt, utmärkta lärare, normalt sett 2 träffar i rl per termin, håller på med att förbereda kandidatuppsatsen nu och har mycket bra studiediciplin sedan unga år. Det fungerar utmärkt med träffar över nätet men man måste älska sitt ämne och verkligen tycka om att sitta och läsa på kvällar o helger. Har bara vuxna barn nu så den delen har inte varit besvärlig. Har läst c. 2 tim per kväll o 8-10 timmar varje helg - det behövs ! Och kan lägga till, behöver inte ha stalltjänst! utom på helgerna och har ingen TV!Ni som läst på högskola på distans, hur tycker ni det fungerade? Skulle ni göra det igen? Jobbade ni samtidigt? Hur mycket i så fall?
Jag läser på distans vid sidan av mitt heltidsjobb, har egen häst, men inga barn som bor hemma. Det är 4 år sedan jag började läsa på högskolan igen. Jag har läst flera kurser i olika tempo 33-100% och hela tiden arbetat heltid. De flesta kurserna har varit på avancerad nivå, en påbyggnad på min tidigare universitetsutbildning och inom ett ämnesområde som jag är mycket intresserad av. Jag har läst både "vanliga" kurser både med hemtenta och salstenta på universitetet men har också gjort två st längre arbeten, det jag nu håller på med är ett 45 hp examensarbete.Ni som läst på högskola på distans, hur tycker ni det fungerade? Skulle ni göra det igen? Jobbade ni samtidigt? Hur mycket i så fall?