Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tvingar dig inte till något...Ursäkta att jag vill ge dig ett alternativ till vin och whisky! Skiter i dina problem och trådar i fortsättningen.
Alltså, jag har inget alls emot läkemedel (är under utbildning till farmaceut men har inte kommit så långt än), men att skaffa recept på något som behöver användas en gång vartannat år eller nåt känns som överkurs.Ja alltså jag fixar inte PMS. Jag blir så arg och så ledsen. Så jag har hormonspiral. Men du ville inte ha något läkemedel har jag förstått? Hur ställer du dig till naturläkemedel? Kanske johannesört kan hjälpa?
Och om du inte gillar vin så kanske det finns någon annan alkoholhaltig dryck som funkar? Det är inte meningen att man ska dricka så man blir full, utan bara lite lagom avslappnad. En stor burk 3,5 % öl gör samma jobb. Så barn hemma borde inte hindra. Om det inte är så att det är av principskäl som du inte vill dricka alkoholhaltiga drycker i närheten av barn.
Trycka ner ansiktet i en kudde och vråla är effektivt också.![]()
Johannes är ju milt antidepressivt och glad är väl det sista man är under PMSen. Men visst, tveksamt om effekten är omedelbar.
Sist jag träffade min läkare så nämnde hon att det fanns läkemedel mot just PMS. Men om det är recept på det eller inte har jag ingen aning om?
Ärligt talat, det trodde inte jag heller. Jag bara kastade ur mig frågan i hopp om att någon hade nåt bra tips.Fast jag tror inte att det finns någon quick-fix för din plötsligt uppkomna ilska
Det är mitt fel!kl
Varför kallar ni det för undergångsåldern?
Johannes är ju milt antidepressivt och glad är väl det sista man är under PMSen. Men visst, tveksamt om effekten är omedelbar.
Sist jag träffade min läkare så nämnde hon att det fanns läkemedel mot just PMS. Men om det är recept på det eller inte har jag ingen aning om?
Jag förstod det som att I_U menade att den fertila åldern är undergångsåldern med PMS och alla andra besvär. Men jag kan ha fel (det händer faktiskt då och då).
Jag tycker bara det låter så deprimerande, bara. som om man går under![]()