point to point

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare bortsprungenskitunge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 592
Sv: point to point

Skulle vara tillbaka till USA i så fall om det gällde att rida… Men har samma ”problem” som du… Heheh, Sambo som står försiktigt negativ till hästar… Mer intresserad av gitarrer och segelbåtar… vi har varit tillsammans i två½ år, han har suttit på en av hästarna en gång...

Har dock en polare som jobbar som Arkeolog på Irland just nu så jag skall nog över o hälsa på henne till våren… =) Vet du om Lollo som var på Irland/ Cork samtidigt som dig är tillbaka där? Har inte sätt henne på länge…

Senast ändrad av en moderator:

*LOL* He he he, stackarn ser helt förskräckt ut fastän han prövar att maskera det ;) Så nära får jag inte ens min gubbe....

Jag TROR hon (Lollo) var där men jag träffade henne inte... Jag kom ju hem 2002 så det är ju ett tag sen...
USA - Det var steg två i mina planer "förr i tiden" Men nån gång ska jag väl ta mig dit... Det var väl på Santa Anita du var?

Nästan, Hollywood Park, red ju hoss Robert ”Bobby” Frankel & han har de flesta ( i varje fall då) av sina hästarna där…

USA och Irland är verkliggen motpoler så du borde ta dig över o ta dig en titt! USA är mer industri, men står man högt i kurs så e de rå kul! Jag stortrivdes, men så red jag bara på klasshästar, kanske det hade varit annorlunda om man hade hamnat på en andraklassens bana… Genom att ridningen blir så intensiv så lär man sig verkliggen massor!

Det händer rätt ofta att jag längtar tillbaka… *drömmer sig bort*

Ninniw skrev:
Men jag har för mig att ”galopp”tävlingarna var helt inställda under en viss period på Irland pga. smittorrisken, eller? Någon som minns?
Ja, allting var inställt i flera månader. Man fick ju inte ens transportera en häst till veterinären eller till en hage som inte var i direkt kontakt med stallet utan att ha tillstånd från Jordbruksverket.
Vi fick inte ens rida ut på hästarna!!

När sedan tävlingarna kom igång var det mattor hit och dit och högtryckstvätt med disinfekterande.

ramonarunds skrev:
Ja, allting var inställt i flera månader. Man fick ju inte ens transportera en häst till veterinären eller till en hage som inte var i direkt kontakt med stallet utan att ha tillstånd från Jordbruksverket.
Vi fick inte ens rida ut på hästarna!!

När sedan tävlingarna kom igång var det mattor hit och dit och högtryckstvätt med disinfekterande.

Jo hela säsongen var fylld med disinfekterarandemattor. Men som jag påpekade tidigare var jag förvånad över att det INTE var så noga när jag var i Corke… Att reglerna var så strikta som de var, var ju skitbra annars, för de hämmade trotts allt den spridning som annars kunde ha varit fallet. Trotts allt var det Irland som hade ett antal fall…

*lånar tråd*

Sitter här med Lordens syskons resultat, det hade vart intressant att veta lite mer om vad som avses :). Hur översätter man det här bäst till svenska? :)

"won 1 race over hurdles at 5 years and £2,453 and placed 4 times; also won 1 point-to-point and placed once" - seger i hinderlöp, och seger i p2p alltså?

"ran a few times in N.H. Flat Races at 5 and 8 years" - Slätlöp i National Hunts regi?

Det finns ju massor av resultat, hurdles är väl inte samma som stepplechase? Är p2p alltid över hinder?

Stort tack på förhand! :)

Mvh Cissi

PS. Om nån här skulle ha kommit i kontakt med Lordens syskon så är det förstås jätteintressant... De heter Valuer's Dream, The Equalizer, Knobi Obi, Le Saint Cocoa, Highland Laddie, Gleann Rua, Cove Lass, Kingpin Jack, samt Romantic Rhapsody och Classic Mover som var ostartade. DS.

Hurdles= häcklöp
Chase= steeplechase (beginner's chase= typ av novissteeple)
P2P= hinderlöp på "naturbanor", rids av amatörryttare(?).

N.H. Flat races är slätlöpningar som förberedelse för hinder dvs. långa distanser och inga startboxar. Oftast är det runt 30 hästar i fälten.

Rätta mig någon om jag har fel. Jag borde ha koll på läget som en av Sveriges få hinderryttare...

Tack så jättemycket Annika! :)

Sitter och skriver för fullt just nu, även om jag än så länge inte kommit längre än till mitt första möte med Lorden 1985 :).

Mvh Cissi

Jag ser här att ni skriver om Irland, Cork. Jag ska till Cork och jobba för Patrick Verling. Någon som vet vem han eller hans fru Caroline är? Jag ska flytta :bump: dit på Torsdag och har ju bara pratat med honom i telefon så man är ju lite nyfiken.. mvh Cissi

Liknande trådar

A
Fälttävlan Alla ni som älskar fältävlan ni borde älska point o point . jag lägger in lite vad det står på deras hemsida om det och hoppas det...
Svar
7
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka