Polarhundar

M

Mykatt

Undrar om det finns några fler här på buke som har nån typ av polarhund?
Har själv en Grönlandstik :)
 
Hmmm...
Antar att Siberian Husky kanske kan klassas som polarhund? Eller? Själv brukar jag kalla rasen för slädhund.

I alla fall, så har jag en superfin Siberian Husky-tik! :love:
 
Nog är det en polarhund alltid! Hur gammal är hon? Har du haft henne framför pulka?
Min andra hund funderar jag på Siberian husky eller Malamute... men så kanske det ändå blir en till grönlänning..! De är ju bara så härliga dessa raser :love:
 
Hej jag har en "Alaskan Husky"
ca 25% Malimutt och 75% Sibirien..,hon heter Vectra
 
Var inne på din sida och kikade på Vectra, vad snygg hon är!
 
Just nu har jag ingen hund alls men jag har haft två samojeder. Urmysiga hundar. Vill väldigt gärna skaffa en grönlandshund, men det får vänta några år.
 
Tack de värmde!
Hon är mitt allt..älskar henne mest i världen!
 
Min "Sisko" är nu... *funderar* ...5 år gammal...tror jag...jo! :smirk:
Hon har dragit mig när jag stått på miniskidor. Har ingen pulka, men tänke kanske låna en eller så.
Hon har det underbaraste psyket jag träffat på, vad gäller huskys! :bow:
Jag kommer att få svårt att titta på andra raser, om de inte har samma temperament som min lilla dam... :love:
Men det finns de som säger att jag haft tur. Hennes morbror var helt galen, och hennes mamma konstig. Hennes bror är inte alls lika lugn som henne, och svårare att lära...
(Men så har det ju i för sig varit med min första hund oxå, så det kanske beror på den mänskliga faktorn?) :D
 
Jag har ingen polar-hund då jag inte har ett bra och anpassat hem för en sådan ras, men min bror ( bosatt i Åre) har en Alaskan Husky, som precis har fyllt 1 år, en riktigt kelgris och väldigt fin i temperament, nu skall han bara röntgas och sedan skall han tränas för släde , weee :)
 

Liknande trådar

BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
292
Senast: MiniLi
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Luzzan
·
Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
748
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp