Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag har precis fått hem mina polarpads och funderar på om man kan låta dom sitta kvar även i hagen? just nu snöar det rejält här... jag vill ju inte att han ska tappa dom.
MIn har haft ngn gång i hage och det har gått bra. Min kompis häst har däremot haft sönder ngr i hagen då själva metallringen gått av (kanske fick ett måndagsexemplar?)
Värt att tänka på är om man har en häst med mjuka och inte så djupa sulor (exempelvis mitt fullblod) så ska sulorna inte lämnas på. Har han haft sulorna på ngr timmar så får han små gropar i sina sulor av de "små klumparna" där metallen fäster i snösulan har försökt att slipa ner dem lite men det hjälper inte direkt. pålle får numera endast ha dem vid ridning, de fåtal gångerna det behövs!
*lånar lite*
Vilka smarta snösulor! Speciellt här nere där det bara är snö ett par dagar då och då. Skulle bara vilja sticka in en liten fråga: Behöver man ha fyra broddar per hov att fästa dem med, eller räcker det med två?
vad jag har förstått så fästs dom med tåbroddarna och man kan ju inte ha broddar där bara. tyvärr var det inte dom jag fick idag så det blev ingen ridning, här är det bara kramsnö så det är omöjligt att rida.