Bukefalos 28 år!

Polarpads?

M

Millz

Bra eller dåliga?

Hästen kan för tillfället inte ha vanliga snösulor men skulle ändå behöva någon form av sulor att fästa direkt på skon, exempelvis polarpads.

Ni som haft polarpads; är det något ni rekommenderar? Och framförallt, vad kostar de?
 
Jag har polarpad och tycker de är bra, dock ska man se till att följa instruktionerna. De håller länge om man följer deras råd, när de gått sönder för mig har det varit en av brickorna som gått av...men det beror nog på att jag var lat och lät dom sitta på när det var barmark. :crazy:
Och man ska vara noga med att ta av dom om det blir lerigt, gjorde det misstaget förra året också att låta dom sitta på och då rök alla fyra på en gång...

Jag skaffade dom när min förra hästs bara tappade skorna med vanliga snösulor och tycker dunkar superb.

// :bump:
 
Har haft den gamla varianten med brickor.
Är lite bekväm och tycker det är jobbigt att skruva på och av varje gång hästen ska ut eller in. Upplever att det blir för tätt för sulan ifall den sitter kvar dygnet runt. Då kan man lika gärna ha heltäckande, tycker jag.
Nä, jag har dom endast i reserv ifall nån vanlig snösula lossnar.
Mitt omdöme; dyra och inte lika bra som vanliga ifall man vill ha sulor 24 timmar per dygn.
 
Jag ska endast använda sulan vid ridning på snö, resten av dygnet får hon gå utan. Polarpaden verkar vara ett bra alternativ vid den här typen av användning.

Vad kostar ett par? Runt 200 kr?
 
Vet inte dagspriset, tror det låg på 180 per par när jag köpte för flera år sedan. Kontakta tillverkaren via Nätsidan och fråga... :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Fazeem
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Murray
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 250
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 992
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp