pololinne, skjorta

nightcrawler

Trådstartare
får man tävla med ett pololinne ( det som dom har på hööks)?
tänkte eftersom det finns tävlingsskjortor utan ärmar och man får ju tävla i polotröja.
måste man ha plastrong om man har skjorta eller kan man köra utan? har alltid haft polotröja.

Sv: pololinne, skjorta

Ja, det kan du göra, men tänk på att om du är på högre klasser än lokal (tror jag?) så får du bara tävla utan kavaj om överdomaren tillåter lättnad av klädseln. Då får du heller inte tävla i ärmlöst har jag för mig. Tror tillochmed att man måste ha hellånga ärmar på skjortan...

"Då får du heller inte tävla i ärmlöst har jag för mig."

jo man får om domaren är snäll men det är ju inte alla..

lite dumt då att dom säljer tävlingsskjortor utan ärm om man inte alltid får tävla i dom. men hur blir det med kortärmade då? ska man satsa på en sån i stället? börjar lessna på att kavla upp ärmar som åker ner

Det blir ju svalare med en kort/ärmlös skjorta under kavajen än en långärmad. Men sålänge du inte tävlar på nationell eller högre tror jag lugnt du kan köra på kortärmat. Och jag vet faktiskt inte om det är någon skillnad på kortärmat och ärmlöst inom ridsport. I "vanliga" livet är det ju stor skillnad med dresscodes och så... Fråga din tränare vettja!

Den enda gången det kan göra skillnad är då det är så varmt att överdomaren tillåtit ridning utan kavaj inne på banan.

Jo, precis som jag skrev tidigare i tråden ;)

"Då får du heller inte tävla i ärmlöst har jag för mig."

jo man får om domaren är snäll men det är ju inte alla..

När man tävlar hoppning är det av säkerhetsrisk som man inte får tävla i kortärmat. har inte med att domaren är snäll eller inte, eftersom man kan skrapa sej mycket värre om man trillar av!:)

I somras var det ju skitvarmt och då fick ingen ta av sej kavajen äns, av samma skäl. det va en tjej där som startade typ 5 hästar i 2 klasser var....hon såg lite svettig ut. Men enligt domaren så var hon typ den enda som inte hade kommit och gnällt över att det var för varmt! :D

När man tävlar hoppning är det av säkerhetsrisk som man inte får tävla i kortärmat. har inte med att domaren är snäll eller inte, eftersom man kan skrapa sej mycket värre om man trillar av!:)

Man kan väl trilla av när man tävlar dressyr också?! :confused:
Självklart så är väl risken mindre, men meningen måste väl vara att man ska sitta kvar i alla grenar, men det är inte alltid det blir så..:angel:

men i dressyr är det inte tillåtet att rida utan kavaj, inte ens om det är varmt vad jag vet iaf.

Jag har varit på en dressyrtävling där vi fick tillåtelse att rida utan kavaj i LAn som var sista klassen för dagen. Det var en lokal tävling visserligen men ändå. Det var olidligt varmt, o till sista klassen var det nästan för sent att ta av kavajen, då dröp redan de flesta av svett.. huh.. Men som sagt, vi fick göra det.

men jag har sett folk tävla i kortärmat och även ärmlöst. men som sagt, jag får väl ta ett snack med tränaren

Ska vi sammanfatta denna tråden: Ingen vet säkert. Domaren bestämmer, men deras största argument är dock säkerhetsrisken! Låter det bra för alla?!:)

Eller är det någon som har lusläst TR?

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
740
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 653
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 196
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31