Polyneuropati...

supercassie

Trådstartare
ett fall av sjukdomen ovan har drabbat ett stall i min direkta närhet.

Någon här som har erfarenhet av denna mystiska sjukdom?

I fallen jag känner till har det gått otroligt fort, hästarna har börjat snubbla och kota över och slutat liggande i det närmsta paralyserade innan de fått tas bort

En av mina uppfödningar i Norge drabbades av detta för ett par år sen (tror jag det var). Hela stallet drabbades och man misstänkte inplastat foder men vet inte om man någonsin fick reda på orsaken. Kan ta reda på det om det är intressant.

Han blev iallafall fullt återställd och är tävlingshäst på elitnivå! Vilket vi är otroligt glada för. Jag vet inte hur många hästar som blev avlivade men tror inte att alla i stallet drabbades eller blev så sjuka.

Otäck sjukdom!

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 122
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 760
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka