Polypads som glider?

the_connemara

Trådstartare
Testade en sådan extra tjock idag och den gled alldeles för mkt bakåt för att vara ngt att ha. Vi travade upp för en klätterbacke, tål den inte det? Finns ju liksom inget att sätta fast dem med... Sadeln ligger utmärkt annars på hästen (utprovad i höstas) och brukar aldrig glida omkring eller liknande. Tror ni en tunnare modell ligger mer still? Hade tänkt skaffa mera om denna var bra men nu ligger den på minus.. :(

Sv: Polypads som glider?

Det finns ju olika Polypads, men heter padden Polypad så är det en riktig, men det finns ju flera kopior typ från Källquists som glider som f*n! :crazy: . Men har du lagt den lagom långt fram? Spänt sadelgjorden ordentligt? Sen när man klättrar så glider ju alltid allt bakåt ngr cm...
Har aldrig några problem med mina!

Nä, jag har flera äkta PloyPads som aldrig rör sog en millimeter vid hoppning, galopparbete m.m. o har jobbat i ft-stall där hästarna alltid hade PolyPads, utan att de rörde sig en gnutta.

Älskar polypadsen , men man måste lägga dom lite längra fram än en vanlig vojlock. Då glider dom inte.

Samma här, vi har flera av märket Polypads, riktiga alltså, vi har inte heller några problem med de! Men det är KOPIORNA till Pollypadsen som glider! Iaf vad jag har märkt!

***knapplån***

Och här är ytterligare en som förundras över att PolyPad aldrig glider en millimeter.:D

Immer

I mitt stall så har vi den teorin att om sadeln inte är väl utpassad, så glider padden. Sen är det som dom ovan säger att kopiorna inte är lika bra.

Det var en äkta och sadeln ligger som klistrad så nu får han gå med de vanliga tunna ist. Kan vara lite känslig så vi tänkte i all välmening lägga en sådan (för de ska ju ligga still som ni säger) under sadeln men men. Kanske är gjorde för beninga fullblod och inte en ponny rund som en toarulle (säger alltid tränaren :p ).

Fast min häst är väldigt rund över ryggen han med, och i England såg jag diverse hästar och hästmodeller där jag jobbade och sadeln gled som sagt var inte en millimeter på någon.

Har bara testat den två gånger än (och det på två olika hästar ;) ) så jag har absolut inte dragit ngn negativ slutsats ang plolypads ännu. Men andra gången låg den still men det var under en lång skrittrunda med typ 20 m trav så det borde den väl :p Blev bara lite paff för jag har bara hört att de ligger så still så still och så gled den bak massor första gången vi använde den.

Men jag tror att det är för att du klättrade! Du hade nog inte spänt sadelgjorden ordentligt säkert! ;)

Pröva rida ett vanligt pass på banan med den å se till att lägga den så det är typ nästan lika mycket framför sadeln som bakom och spänn sadelgjorden. Så ska den ligga still.
Hon jag jobbade hos tävlade 160 cm klasser med sånna på flera hästar och de gled aldrig!

Ännu en med glidande PolyPad som tacksamt tar emot tipset! :bow:
Jo, det är en äkta och ja, jag har nog varit slarvig med sadelgjorden. ;)

Om inte sadeln sitter som den ska glider ju lätta schabraken under den också.

Sätter aldigt fast mina vanliga schabrak eller min Horsewearpad(liknande polypad) och de glider aldrig bakåt.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hur bra stötdämpning är det i Acavallos therapeutic gel pad jämfört med paddar med memoryfoam (ex Oglivy)? Menar alltså denna: Jag har... 2
Svar
20
· Visningar
3 345
Senast: MiniLi
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 629
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka