Ponny med omöjligt sadelläge...

Yrrol69

Trådstartare
Jag har en ungponny som vi har stora problem att hitta sadel till.
Hon har inte mycket manke och sadlarna glider runt och vill inte ligga still på henne.
Vi har provat bla. Golden Star, Santa Cruz, någon Kieffermodell, Pessoa, Tekna mfl. Teknas hoppsadel låg bäst men även den glider runt lite.
Den enda sadel som vi hittat som ligger stilla är en dressyrsadel Wellington Elite.
Jag har dåliga kunskaper när det gäller sadlar så nu undrar jag om någon härute vet om man kan hitta en liknande sadel fast i hoppmodell?

Sv: Ponny med omöjligt sadelläge...

Sadlarna ni provat har väldigt olika passform, men de flesta är ganska smala. Omöjligt att säga vad som felar utan att ha sett hästen.

Vi har bomvidd 2 på Elite sadeln som passar bra. Jag vet inte riktigt vad den motsvarar egentligen.

Vi har provat Prestiges Golden star men den har bomvidd 35 så den kanske är för vid.
Jag vet inte vad storlek 2 i Wellington motsvarar.

Joyride och Mariaauto, Tack för tips om Crown, ska titta på dessa.

Liknande trådar

Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 343
Senast: Aifos
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 185
Senast: domesticus
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 732
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 268
Senast: Carraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka