Ponny och stor häst samtidigt?

nyfikenienstrut

Trådstartare
Jag vet ju att ponnyer kan tävla i storhästklasser. Men då handlar det ju om överåriga ryttare som valt att fortsätta tävla med sin ponny.

Men kan en ponny gå som både stor häst och ponny samtidigt? Dvs gå som häst ena dagen med en vuxench nästa dag med en junior i ponnyklasser?
 
Sv: Ponny och stor häst samtidigt?

Och när jag letade i rätt TR så hittade jag svaret på min egen fråga:

4. Ponnys rätt att delta i klasser för stora hästar
I dressyr och hoppning, kan ponny med ryttare fr.o.m det år ryttaren fyller 19 år,
tävlas som häst samtidigt som den tävlas som ponny med junior.
Då ponnyn tävlas som häst, gäller bestämmelser och kvalifikationsregler för häst.
För övriga grenar, se grenspecifikt TR
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
844
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: hhere
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 601
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 531
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp