E
Egonson
Sv: Ponny prakt-sadel!
Oh jag blev jättesugen igen på att prova en
Oh jag blev jättesugen igen på att prova en
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ungefär samma erfarenhet som du, tyvärr, efter att ha haft en av dressyrmodellerna på prov. Tråkigt eftersom tanken med sadeln är god.Det är inte ponnyprakts egen sadel utan en Masterback (tidigare TackOnBack).
http://www.masterback.com/
Jag har haft en sådan hemma på prov och blev inte direkt imponerad av kvaliteten.
Kan också tipsa om att den är väldigt låg över manken. Jag trodde inte att det skulle vara något problem eftersom min Haflinger inte har mycket till manke men det fungerade inte alls. Tillverkaren säger att den passar alla hästar och menar då att man ska stoppa under olika paddar och renskinn tills den sitter som den ska. Något jag inte tycker ska behövas om sadeln "passar".
Jag råder dig verkligen att först och främst ta hem den på prov.
jag skulle aldrig köpa en sådan sadel för 7500kr..
jag har hört att det inte är bra med bomlösa sadlar och att man inte ska ha det om man inte behöver det
jag har hört att det inte är bra med bomlösa sadlar och att man inte ska ha det om man inte behöver det
En sån sadel håller jag på och sparar pengar till.
Jag provred en förra sommaren på min häst och tyckte den låg bra på honom.
Vill ha en marinblå sadel då jag nästan bara har blått till min häst.
Mvh Xoya
Okej,jo jag ska få en såfort vi har sålt typ en annan sadel +min pappas häst..()..jag vill ha en läder då,men först ska jag ha en på prov så att jag är säker på att den passar,men vad ska man ha för padd då?