Ponny som häst samtidigt som ponny som ponny

Ainon

Trådstartare
Skulle det vara tillåtet för mig som är över 18år att tävla en D-ponny jag äger som häst i dressyr samtidigt som en yngre ryttare tävlar samma ponny i hoppning som ponny?

Tänker endast på lätta klasser om det gör någon skillnad och ponnyn är 4år.

Förresten får man som vuxen tävla ponny i ungponny-klasser?

Senast ändrad:
Sv: Ponny som häst samtidigt som ponny som ponny

Ja, man får som vuxen tävla ponny i ungponnyklasser.

Om du tävlar ponnyn bland stora hästar måste du först "frysa" ponnylicensen eller skaffa hästlicens. Den kan alltså inte samtidigt gå som ponny.

Som Fossing säger så måste du ju typ "frysa" licensen.
Eller: om man har 6 placeringar i La-klasser med ponny så får man starta i såna klasser(tror ja de va) på storhästtävlingar också, utan att skaffa ny licens eller "frysa den".

Och på lokal så behöver man ju inte licens heller!:)

Senast ändrad:

Hästen får inte tävla som ponny och häst samtidigt utan det krävs "stadigvarande" ryttarbyte. Däremot får du ju tävla den som ungponny även som vuxen.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 919
Senast: Ceta
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka