Sv: Ponnyakuten 4
kl
Gillade också det senaste avsnittet! Lisen är min favorittränare i ponnyakuten så det var kul att hon är tillbaka. "Sexy and I know it"-sekvensen med Sven tyckte jag var lite småpinsamt rolig, men jag hade hellre sett även den stunden lagd på barnen och ponnyerna eftersom det hände så himla mycket idag!
Anna med lilla Gubben tycker jag mest synd om. Det märks att hon så himla gärna vill rida sin ponny, men det blir så himla fel och de är nog inte rätt för varandra alls. Jan verkar passa jättebra som tränare där, han ser problemet för vad det är och är hela tiden tydlig med att det kommer ta tid, det är en för svår ponny osv. Tråkigt såklart för tjejen, men bra att de inte "utmanar ödet" och slänger upp henne för tidigt. Helst skulle jag vilja att hon fick en ny ponny som passar henne bättre men det lär ju inte hända i PA.
Pontus tyckte jag också synd om! Snacka om att få självförtroendet knäckt. Massor av vuxna skulle ta det mycket sämre i hans situation än vad han gjorde. Först över huvud taget att man har problem med sin ponny, sen få tillsägelse om att hans balans är jättedålig, sen bli longerad av Lisen när man ska ha hoppträning, visa i tv hur dålig balans man har och så till råga på det ramla av och bli lite skärrad

Hur många vuxna skulle inte bryta ihop av det? Men han verkar också vilja väldigt gärna, det var väl han också som sa att hans ponny är hans kompis och jag får känslan av att han verkligen tycker om den och vill det bästa för ponnyn. Jag hoppas att han får massor av balanshjälp i fortsättningen också och att det finns vuxna hemma hos honom som fortfarande hjälper honom med det, då tror jag att han och hans ponny kan bli ett jättefint ekipage.
Ludde (kommer inte ihåg vad "hans" barn heter) gick de alldeles för fort fram med. Det syntes jättetydligt att tjejerna inte hade koll på vad de gjorde, tappade honom ett par gånger, "straffbackade" helt utan finess, ingen koll på positionen i longeringen osv. Förstår inte varför de longerade själva? Var det kamerateamet som ville det, barnen själva, eller Tobbe? Det enda det för med sig är väl att tjejen känner sig dålig (det sa hon väl också?) när det inte fungerar, och Ludde ser igen att han kan göra lite som han vill. Hoppas de får ordning på problemet igen och att hon förstår att man måste träna massor av gånger innan man kan, och att de borde hållt sig i rundcorallen om de absolut var tvugna att longera utan Tobbe/annan instruktör.
Nästa avsnitt vill jag se mer av t.ex. den lilla tjejen med en stor vit ponny, fuxen (som är svår att fånga i hagen?) och Linus med hans lilla ponny. Det känns som att man knappt får se dem alls!