PONNYHACK - jag har också en fråga

Seabaz

Trådstartare
Mitt ponnyhack är för litet för min häst på "ovansidan".
Så sidostyckena hamnar nästan i ögonen på honom när man rider och håller i tyglarna.
Vad jag förstår så finns bara ponnyhack i en storlek som "passar alla" och kedjan under går ju att reglera.
Jag har på yttersta nu på ovansidan men det räcker inte....

Finns det något smart sätt att göra på?

Här håller jag ändå knappt i tyglarna och det har ändå åkt fram:
http://hem.passagen.se/red_simba/zizze/PICT2779.JPG

Sv: PONNYHACK - jag har också en fråga

byt ut ovansidan..

jag satte en achenrem med ludd runt istället.

har samma variant som dig men tyckte det spännet var för dåligt.

Finns det inte utrymme att göra fler hål längst ut på justeringsremmarna på överdelen?

Blir inte en aaschenrem väldigt smal? Eller menar du att man kan byta ut remmen bara och behålla den bredare delen? *måste kolla på det idag senare om det går*
För den breda delen vill jag ju behålla....

pinky: nej den är på yttersta hålet redan men om det går att byta ut bara remmen är ju det ett bra alternativ :idea:

Jag har också äntligen fått en vettig användning för aachenremmarna.

Men jag har omväxlande satt ett fårskinnsludd och ett sympatexskydd som acchenremman har legat i/på.
Då slipper man ev. nyp utav aachenremmen på nosryggen..

Man kan justera ovansidan med på de 2 jag har... Får ha på yttersta på båda för att de ska passa min hästs jättehuvud...

Jag har redan på yttersta... men det är för litet. min häst har brett stort huvud..
Kollade på hacket idag, går inte att byta ut remmen helt och ha själva "plattan" kvar, för de är fastsydda i varann på ovansidan :(

*tänker* ja så ser mitt i läder ut.. Det andra vet jag inte riktigt, använder inte det fick det med honom på köpet.. :confused: Jag har på yttersta och det är precis så han kan ha det... Undra om det finns andra hack som man kan ändra på mer, som har lösare delar tro?

:idea: kom på en grej! Prova att förlänga remmen på båda sidor genom att sätta dit sidostycken? Blir det fult kan du ju sätta nosludd över :idea:

Det var ju en idé.. frågan är om det inte blir för långt då?
Men så såg jag nu på en sida...
Jag köpte ju mitt hack billigt från börjes bara för att testa omd et sedan funkade, vilket det har gjort över förväntan...

Vill ha ett i svart så tänkte ändå köpa nytt...
HÄR: http://www.ridsportshopen.com/images/589.jpg ser det ut som om remmen är utbytbar. Dessutom i svart läder...?

Jämfört med det jag har nu: http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/2122.jpg

Jo det är sant, kanske blir det för långt... :crazy:

På det i svart läder, ser det ut som man kan justera storleken mycket mer och ände ta bort plattan så det är nog bra! Vad kostar det? Jag har inget ludd på undersidan på mitt, men det är rätt mjuk padding där.

Det andra från Börjes har jag med, det fick jag med hästen, tycker det är så ostabilt, ingen styrsel i på något sett. Men det kanske bara är väldigt välanvänt :D

(min häst har iaf ett ganska stort stlfull-huvud och det passar honom bra!)

Jag köpte ett av typen från börjes som tidigare visats på bild och det gick sönder när jag var ute och red, det var inte kul eftersom jag just hade hoppat ett hinder och galopperade på min löphäst. :mad: Sedan köpte jag ett från källqvist och det var mycket bättre och har nu hållt utmärkt i över ett år. Stor i är det också så det borde passa större hästar. Min har jag gjort extra hål i så den ska passa mitt fullblod. :)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 033
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
Ridning Har det aldrig slagit er vilken ovanlig sport vi faktiskt pysslar med? Med ovanlig menar jag då något som inte liknar någon annan... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 064
Senast: Dandylinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka