Ponnyn Frej har fått ordning på yrvädret

En liten shetlandsponny kan spela en avgörande roll i lördagens gulddivision.
Frej är krabaten som lyckats där alla människor gått bet, att få fason på yrvädret Sorbet.
– Så här i efterhand ångrar jag att jag inte köpte en ponny för fyra år sedan, säger tränaren Daniel Redén.

Hästar är flockdjur, det kan väl inte vara någon nyhet?
Fast bara för det så är det ju inte självklart att en häst som blir kaxig och stökar när man reser lugnar ner sig bara för att en kompis är med. Speciellt inte en hingst.
Vore det så lätt som att det alltid räcker med sällskap av en annan häst så skulle det ju inte finnas nerviga, stökiga eller svåra hästar överhuvudtaget. Varken i hemmiljön eller borta.

Nej och en Hingst är dessutom inte alltid lätt att släppa ihop med andra och förstår att Daniel är rädd om hästen, han har ju sprungit in ex antal miljoner ;) Och jag har sett med egna ögon vad en stor häst kan göra med en shetlandponny och de är ingen lek. Nog för att shettisad ofta är tuffa men de är inte så stora. Hade hästen varit vallack hade han säkert haft kamrater för länge sedan men så är ju inte fallet och Sorbet har alltid varit känd för att ha ett sju jäklans humör.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka