Ponnyryttare avstängd efter positivt dopningsprov

Lexa

Trådstartare
Såg en diskussion angående denna artikel
https://www.tidningenridsport.se/po...K_I4Izo2pfoqWuPsPj77gPHBAaeQl8EQc6J5tUXm08JFk

Och där diskuterade dem att dem aldrig skulle låta en häst nosa på en annan häst som får medicin.
Men hur skulle det funka rent praktiskt i ett litet stall?
Byter man box så den hästen som står på medicin hamnar i en hörnbox och sedan spikar man upp en trä skiva för gallret så dem inte kan nosa på box grannen? och när hästen är klar på medicinen måste ju boxen tömmas och skuras rent ordentligt för att inte riskera att medicin finns kvar i boxen, hur ofta sker det?
byter man hagar så att den som står på medicin står isolerad i en egen hage långt ifrån alla andra hästar?
Har alla stall extra uppsättning skottkärra, grep, osv som enbart används till den hästen som står på medicin?

Jag vet att stora proffs stall ofta har isolerings boxar, hagar, osv, och extra uppsättning utrustning till dessa boxar.

Men aldrig sett detta i ett litet privat stall. Och vet hur folk bråkar såfort det ska bytas boxar, hagar, osv.
Så att man ska göra det såfort någon häst i stallet får metacam eller liknande medicin har jag svårt att se faktiskt sker i alla dessa små privat stall.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 019
Senast: Fiorano
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 782
Senast: shia
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 477
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp