Bukefalos 28 år!

Populära figurer

NagelacksBeroende

Trådstartare
Hej!

Ni som har barn i förskoleåldern, vilka figurer är det som är populära hos era barn just nu?

Som blivande förskollärarstudent så känner jag att jag både vill och behöver uppdatera mitt förråd så att jag kan hänga med i vad barnen pratar om. :D
 
Hej!

Ni som har barn i förskoleåldern, vilka figurer är det som är populära hos era barn just nu?

Som blivande förskollärarstudent så känner jag att jag både vill och behöver uppdatera mitt förråd så att jag kan hänga med i vad barnen pratar om. :D
Dottern på 2.5 gillar gamla klassiker som Totte, Alfons och spindelmannen. Tyvärr har hon upptäckt teletubbies med :banghead: :arghh:
 
Hej!

Ni som har barn i förskoleåldern, vilka figurer är det som är populära hos era barn just nu?

Som blivande förskollärarstudent så känner jag att jag både vill och behöver uppdatera mitt förråd så att jag kan hänga med i vad barnen pratar om. :D

Vi bor i och för sig inte i Sverige, men mycket är ju ganska internationellt nuförtiden... I alla fall, mina stora barn är två och fyra och de största idolerna är defintivt figurerna ur Brandman Sam (de nästan slåss om vem som får vara Penny. Lillebror på ett år tilldeleas rollen som hunden). Även Byggare Bob, Händige Manny och Jake och piraterna är poppis.
 
Vår son som är 2,5 år gillar bland annat Minionerna, Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga, Bärgarn från Cars, Andys dinosaurieäventyr, Alfons, Lotta på Bråkmakargatan och Farfar i fickan. Ladda hem SVT's app "Barnkanalen", så ser du lite vad som finns. :)
 
Vi bor i och för sig inte i Sverige, men mycket är ju ganska internationellt nuförtiden... I alla fall, mina stora barn är två och fyra och de största idolerna är defintivt figurerna ur Brandman Sam (de nästan slåss om vem som får vara Penny. Lillebror på ett år tilldeleas rollen som hunden). Även Byggare Bob, Händige Manny och Jake och piraterna är poppis.

Och stadens hjältar! (den främsta källan till mina ungars kunskaper i svenska...)
 
Tack för tipsen än så länge allihopa! Jag har hittat både bekanta figurer och sådana jag verkligen aldrig har hört talas om, så nu har jag lite att kolla upp. ;)
 
Tingeling, Jake och piraterna, My little pony, Frost och pingvinerna från Madagaskar.
Dora utforskaren har varit väldigt populär här hemma tillsammans med hennes kusin Diego.

Tittar hon på tv är det Nick jr eller Barnkanalen hon tittar på.
 
Mina småkusiner (fyller fem i år) tittar mycket på det som även jag tittade jag på som liten (född -89). Det är mycket Astrid Lindgren. När de var lite yngre tittade de mycket på Fåret Shaun också, det är någon Bamsefilm som går varm också (en ny, det är fel röst :mad: :p). Sen tittar de på Barnkanalen också, och då är det givetvis mycket jag inte känner igen, men i det stora hela är det faktiskt en hel del som jag själv har tittat på som liten som de tittar på idag.
 
dottern är 5år, hon bara älskar elsa i frost. de andra figurerna fungerar oxå men Elsa är bäst. Sedan funkar oxå hellokitty och mimmi (musses tjej)

kompisen är oxå 5år fast kille. Här är det spiderman, bilar som är tuffast
 

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Fille
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 249
Senast: mars
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp