Bukefalos 28 år!

Populära figurer

Hej!

Ni som har barn i förskoleåldern, vilka figurer är det som är populära hos era barn just nu?

Som blivande förskollärarstudent så känner jag att jag både vill och behöver uppdatera mitt förråd så att jag kan hänga med i vad barnen pratar om. :D

(utgår från jobbet bla ;) )
Sofia den första
Prinsessan Lillifee
Riddare Micke
Lego (filmfigurer, movie)
Svampbob fyrkant verkar barn se
My Little Pony Friendship is magic (lite)
Bamse och tjuvstaden
Paddington kom ju precis, vet inte om den fastnar hos barnen.


Filmer jag vet det pratas om på dagis
Dumma mej
Dumma mej 2
Minioner, strax (går ju på Bio nu och små barn lär inte se den än då)
Det regnar köttbullar
Frost

Barn verkar gå igenom ett stadium av Jake och piraterna runt 3-4 det finns mängder av leksaker för barn i den åldern och alla jag känner (som har en gosse) får piratskepp i den åldern.
Små Einsteins

Figurer som föräldrar köper åt pojkbarn, som sannolikt (hoppas jag) varken sett eller läst originalen.
Spindelmannen
Star Wars (jättepopulärt hos en kusin här, men den går även som tecknad)
 
Hej!

Ni som har barn i förskoleåldern, vilka figurer är det som är populära hos era barn just nu?

Som blivande förskollärarstudent så känner jag att jag både vill och behöver uppdatera mitt förråd så att jag kan hänga med i vad barnen pratar om. :D

Dottern är snart 6 och det som gäller för henne är Ninjago, Spindelmannen (superhjältar öht), My little pony (hängt med sen hon var 3) och Disneys alla prinsessor
 
Sonen som precis slutat förskolan har senaste tiden kikat och pratat om följande:
MI High (spionserie som går på Barnkanalen)
Superlördag och Malver (Barnkanalen)
Daidalos och Taurus från Labyrint (Barnkanalen)
Emmet från legofilmen
Minonerna
REA (typ som plus för barn)
Han har aldrig sett starwars men pratar om det

På sonens dagis fick barnen förbud att ta med Lego. Tydligen lekte barnen för våldsamma lekar med alla legogubbar. Sonen var ledig under den perioden (3 månader) så jag är inte riktigt säker på om det var några speciella gubbar. Dock tycker jag legofilmerna är våldsamma och sonen har bara fått se en men jag vet att många av hans kompisar tittar hej vilt.

Mvh Miks
 
Tack så jättemycket för alla tips! :)

Känns tryggt att jag har åtminstone lite koll på en del av dessa figurer redan sen innan. :D Men något jag inte hittat är några avsnitt av Babblarna... Finns det avsnitt, eller är det bara mest sånger? För det hittar jag.
 
Här hemma gäller Emil i Lönneberga, Pippi och Bolibompa draken. Sonen är 20 månader.

Sonens kusin på 4 år pratar mycket om:
Prinsessan Sofia
Frost, speciellt Elsa
Doctor Mcstuffin (hur det nu stavas :confused:)
Astrid blir storasyster
 
Slår ett slag till för stadens hjältar till de minsta. Väldigt mysig och snäll svensk produktion, ett av deras mål med att göra tv för små barn är att de inte ska varvas upp. Helt fantastisk inställning!

Sonen är 2,5 och älskar brandbilen, här räddas gosedjur i krukväxter i parti och minut.
 
Hej!

Ni som har barn i förskoleåldern, vilka figurer är det som är populära hos era barn just nu?

Som blivande förskollärarstudent så känner jag att jag både vill och behöver uppdatera mitt förråd så att jag kan hänga med i vad barnen pratar om. :D
Min son började ettan igår och där är det rymden som gäller nu. Mycket Star Wars och legofigurer, Paw Patrol på Nick Jr älskar både han och 3 åringen. Spindelmannen är populär också
 
Något säger mig att Doktor McStuffins går rätt ofta hos er? :D Mina barn gillar också den serien, likaså Dora och Musses klubbhus.

What gave it away? *hatar*
Men 3-åringen är supernöjd.

Hon får titta en stund varje kväll, och får då välja själv.
Enbart Dottor Maffin.
Jämt....
Alltid...
 
Carl, fyra år, älskar nog bara spiderman tror jag, Amanda, fem, gillar alla disneys prinsessor och då framförallt Sofia, Tingeling, my little pony (de har tydligen blivit människor av de där ponnysarna nu också??) och Elsa i frost. Jag tycker Frost eran borde vara över snart men den bara fortsätter i det oändliga :wtf:
 
Carl, fyra år, älskar nog bara spiderman tror jag, Amanda, fem, gillar alla disneys prinsessor och då framförallt Sofia, Tingeling, my little pony (de har tydligen blivit människor av de där ponnysarna nu också??) och Elsa i frost. Jag tycker Frost eran borde vara över snart men den bara fortsätter i det oändliga :wtf:
Såg frost första gången för någon månad sedan :p
 
Såg frost första gången för någon månad sedan :p
Måste vara någon form av rekord. Vi såg Frost när den hade typ världspremiär. Och har inte blivit av med den sedan dess :crazy: och nu kommer tydligen en tvåa också (även om jag hellre ser en ny film än samma gamla vanliga dag efter dag).
 
Måste vara någon form av rekord. Vi såg Frost när den hade typ världspremiär. Och har inte blivit av med den sedan dess :crazy: och nu kommer tydligen en tvåa också (även om jag hellre ser en ny film än samma gamla vanliga dag efter dag).
Alltså.. Ärligt talat, jag ser nog hellre frost ett hundratal gånger än de där jävla teletubbisarna. Tack och lov varvas de med den betydligt bättre apan Nicke Nyfiken.
 
Alltså.. Ärligt talat, jag ser nog hellre frost ett hundratal gånger än de där jävla teletubbisarna. Tack och lov varvas de med den betydligt bättre apan Nicke Nyfiken.
Nog sant, mina är lite för gamla för teletubbies (men det har aldrig varit deras grej tror jag, de flyttade utomlands i den åldern och där var de inte så populära).
 
Nog sant, mina är lite för gamla för teletubbies (men det har aldrig varit deras grej tror jag, de flyttade utomlands i den åldern och där var de inte så populära).
De här har dottern hittat på YouTube och de ligger på någon hitlista på netflix också så hon tjatade till sig det en dag när vi faktiskt startade TV:n.
 

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: Fille
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 780
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp