Populära ridsportsmärken

sandrafors

Trådstartare
Sitter och funderar lite över ridsportsmärken såhär i tider när Spoga-mässan i Köln just varit. Vilka märken är mest populära? Vilka märken har du blivit "såld" på? Vilka märken bör man satsa på för de olika enskilda utrustningsdetaljerna? Vad passar dressyrekipaget i märkesväg och vad är mer inriktat till hoppekipage?

Jag är inte alls någon märkesnörd i den rätta bemärkelsen, men det känns så härligt när man sparat ihop till en viss sak, i ett visst märke som man verkligen vill ha, att man är så otroligt nöjd över dess kvalitet och funktion att det verkligen är värt hela summan :d

Vad föredrar du och vad är "mode" att ha för märke på t.ex.:
(och vilket märke är mer dressyrigt eller hoppigt?)

Schabrak?
Benskydd?
Sadel?
Sadelgjord?
Träns?
Kandar?
Bett?
Grimmor?
Täcken?
Ridbyxor?
Ridstövlar?
Ridhjälm?
Tävlingskläder?
Övriga ridkläder?
Sadelpaddar?
Stigbyglar?
Stigläder?

Vilka märken är på uppsving och vilka märken har börjat tappa fästet? :)
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Jag är ingen märkesnörd MEN jag vill ha kvalitet och det är jag också villig att betala för. Passformen är naturligtvis också mycket viktig, och den tenderar att vara snäppet bättre på lite dyrare varor.

Mina favoriter då:

Schabrak? Christina Sport, Anna Scarpati och Mias RS.
Benskydd? Eskadron helt klart! Veredus är en god tvåa men jag gillar den breda resåren på Eskadron bättre.
Sadel? Generellt de sadlar som ligger över ~20-25000 i nypris, något favoritmärke har jag inte, tycker det är lite farligt att ha det just när det gäller sadlar då man lätt blir färgad av det när man sedan står där och ska köpa ny och kanske inte tar den som faktiskt passar hästen bäst.
Sadelgjord? Eric le Tixerant.
Träns? Schumacher är svårslagna!
Kandar? Schumacher.
Bett? Sprenger kommer alltid att ligga högt på listan, men jag gillar att det kommit många nya varianter av syntetbett tex Beris.
Grimmor? Jag gillar mjuka lädergrimmor bäst, inget särskilt märke. Av tyggrimmor/syntet gillar jag Schockemöhle bäst.
Täcken? Rambo (Horseware).
Ridbyxor? Pikeur.
Ridstövlar? Alltså mina Spooks-stövlar är det skönaste jag haft på mina fötter!
Ridhjälm? Charles Owen Wellington Classic/JW, både snyggast och skönast.
Tävlingskläder? Tycker Spooks kavajer är snyggast (såklart, har ju en sådan).
Övriga ridkläder? Jackor och västar helt klart Spooks, feminin design som passar mig som är lång-smal och ofta har problem med att plaggen är för korta eller för vida. Handskar är det bara Roeckl som gäller!
Sadelpaddar? Mattes fårskinn och Acavallo gel.
Stigbyglar? Sprengers ledade.
Stigläder? I kalvskinn med nylonkärna, just nu har jag Prestige.

Vilka märken är på uppsving och vilka märken har börjat tappa fästet?
Bruno Delgrange är verkligen på uppsving! Inte bara sadlarna utan även alla tillbehör. Jag tror att både Kingsland och Dy'on sett sina bästa dagar, folk börjar inse att kvalitén inte motsvarar priset.
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Schabrak?

Alla så länge det är snyggt. Men glen Gordons passform gillar jag.

Benskydd?

Spelar ingen roll. Har ett par från ge-kås nu och dom sitter jättebra. Det är huvudsaken. Men tycker PC har ett par snygga som jag gärna skulle köpa, men det känns onödigt för tillfället.

Sadel?

Har just nu en prestige och den är skön att rida i. Kommer inte riktigt ihåg vad jag ridit i för sadlar men dom skönaste har varit dom som kostat lite mer. Inga billiga Indiensadlar.

Sadelgjord?

Har just nu en från Knights. Nöjd med den.

Träns?

Har ett från treadstone och ett från Pessoa för tillfället. Nöjd med båda två. Haft ett Zaldi tidigare som jag älskade.

Kandar?

Använder jag inte.

Bett?

Spelar ingen roll. Köper den typ hästen behöver.

Grimmor?

Spelar ingen roll vilket märke. Köper dom jag tycker är fina.

Täcken?

Gillar Horseware och Shire, men allt funkar så länge det är bra kvalitet. Gillar Bucas med.

Ridbyxor?

Spelar ingen roll. Huvudsaken är att dom är sköna, men dom får inte se ut hur som helst.

Ridstövlar?

Använder inte stövlar. Djävulens påfund.

Ridhjälm?

Har en från CRW som jag är väldigt nöjd med. Funderar dock på att byta till en från Lami-cell jag tycker är snygg.

Tävlingskläder?

Använder inte.

Övriga ridkläder?

Spelar ingen roll. Köper det jag tycker är snyggt.

Sadelpaddar?

Använder inte.

Stigbyglar?

Ska köpa nya men vet ännu inte vilka.

Stigläder?

Samma där, ute efter nya men har inte hittat rätt än.



Nej, jag är inte märkesfixerad.
 
Senast ändrad:
Sv: Populära ridsportsmärken

Där det gäller kläder så blir jag alltmer förtjust i Mountain Horse, tycker deras grejer är både snygga o kvalité. Och iom att det är ett svenskt företag så är dom gjorda för svenskt klimat, känns det som.

Gillar en del hos Pikeur men tycker att det är lite tantvarning över vissa av deras grejer.

Gillar Weatherbeetas täcken skarpt.

Det är några gamla godingar som jag återkommer till - Tegeras handskar från Hööks t ex. Inget speciellt coolt märke men jag tycker att dom är bra.

Jag prövar mig fram, vill ha det som funkar o är snyggt, men måste inte ha det senaste matchy-matchy. När jag testar nya grejer är det mera för att jag vill testa funktion, inte för att det ska se ut på ett visst sätt eller bara för att ha nytt. Funderar t ex just nu om jag skulle testa Micklems Multibridle men skulle inte köpa ett nytt märkesträns "bara för att".

(Sen är det ett par etablerade märken som jag tycker är uppriktigt fula, jag ogillar det mesta John Whitaker och även t ex Kingslands skrikigare grejer.)
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Jag är ingen märkesnörd utan satsar på få saker av bra kvalité med bra passform vilket lågbudget märkena sällan har..

Schabrak? Mias och Equiline ligger bra på mina hästar

Benskydd? Eskadron och NEW

Sadel? Den som passar mig och hästen

Sadelgjord? Eric le Tixerant

Träns? Gillar Stübben och Cavallo tycker man får bra kvalité för
pengarna. Hästen älskar sitt Micklem träns men kvalitén är ju kass :meh:

Kandar? Har inget

Bett? Det som hästen gillar, verkar just nu föredra ett märkeslöst framför sitt Sprenger..

Grimmor? Gillar Walsh lädergrimmor

Täcken? Bucas och Weatherbeeta

Ridbyxor? Euro-Star, RTS och Pikeur

Ridstövlar? Har inget favoritmärke

Ridhjälm? Har en BoT hjälm och tänkte införskaffa en Uvex också, den var så lätt och skön :)

Tävlingskläder? Pikeur kavaj och Cavallo ridbyxor

Övriga ridkläder? De flesta jackor är från Haglöfs, har ngn väst från Hööks och HV

Sadelpaddar? Använder helst inte men annars gillar jag Mattes och Acavallo gel

Stigbyglar? Sprenger

Stigläder? I kalvskinn med nylonkärna, minns inte märket
 
Sv: Populära ridsportsmärken

kan säga vad jag föredrar, har ingen erfarenhet av så mycket kvalitets märken eller dyrare då jag är en fattig student;).


Schabrak? Tycker om protector
Benskydd? Camaro och eskadron
Sadel? Passier, cwd. Bates är också trevliga.
Sadelgjord? Tolga, antares och liknande
Träns?
Kandar?
Bett? Pessoa magic, shire. Sprenger är också bra men väldigt mycket för dyra :p
Grimmor? Lädergrimmor, vet inget märke. Brukar köpa begagnade.
Täcken? Shire och protector passar hästen bäst.
Ridbyxor? Pikeur
Ridstövlar? Deniro
Ridhjälm? Charles Owen! Drömmer om dem, enda som passar min huvudform så försöker spara ihop till en.
Tävlingskläder? (Mina är köpta på rea och loppis, jacson och gersemi)
Övriga ridkläder? Gersemi, pikeur.
Sadelpaddar? mattes, medilamb
Stigbyglar? Sprenger eller andra ledade.
Stigläder? Lippo

Vilka märken är på uppsving och vilka märken har börjat tappa fästet?
Känns som att de äldre märkena börjar tappa, så som kieffer, passier medans de franska och italienska märkena är mer populära. Åtminstone i sadelväg
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Nu rider jag inte, utan sysslar med körning så jag utgår mest från det i utrustningsväg. Skriver vad jag föredrar.

Schabrak? Körschabrak från Mias RS. Det enda jag använder.
Benskydd? Benskydd får man ta det man hittar i storlek shetland. Men i benlindor är det Eskadron och Mias RS jag köper.
Träns? Har "svårt" för att köpa träns, är så kräsen när det gäller läder. I storlek ponny är det svårt att hitta kvalitetsträns tycker jag.
Bett? Alla verkar älska Sprenger, men själv föredrar jag pee-wee.
Grimmor? Köper bara billiga grimmor från t.ex Hööks eftersom mina tenderar att ta sönder dem ofta.
Täcken? Shires, Hansbo, Bucas, Horseware.
Ridhjälm? Uvex.
Övriga ridkläder? Ariatskor :love: Pikeurs kläder överlag.

När det gäller körning finns väl inga direkta trender, men Drive Outs importvagn 016l och Idealselen är mycket populära.
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Schabrak? Gillar Eurostar, Mias, schockemöhle och glen gordon
Benskydd? catago, isabell werth
Sadel? prestige modena och santa cruz celine
Sadelgjord? glen gordon
Träns? kieffer
Kandar? har ej
Bett? stübben ez eller 3 delat d bett
Grimmor? catago
Täcken? Har weatherbeeta, eurostar och bucas
Ridbyxor? Eurostar, pikeur
Ridstövlar? Petrie
Ridhjälm?uvex
Tävlingskläder? tävlar inte
Övriga ridkläder?
Sadelpaddar? mattes fårskinn
Stigbyglar?Prestige magnesium
Stigläder? stübben
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Är hoppryttare så har inte koll på dressyrsidan. Svara därför utifrån mig själv :)

Schabrak? RG, equiline, scarpati, cristina sport.
Benskydd? Lindor och veredus skydden. Har dock inskaffat ett par dyon i läder och är ganska nöjd med dem också.
Sadel? Butet
Sadelgjord? Eric le tixerant
Träns? Treadstone, dyon
Kandar? -
Bett? Poponcini, sprenger
Grimmor? Equline, bästa grimman jag haft. Föredrar kvalitet även på småsakerna.
Täcken? Horsewear
Ridbyxor? Kingsland
Ridstövlar? Parlanti
Ridhjälm? Samshield och KEP
Tävlingskläder? Kingsland
Övriga ridkläder? Kingsland
Sadelpaddar? Canadapadden och någon random fårskinnspadd.
Stigbyglar? Composti, älskar dem!
Stigläder? Har själv passier men ändå kravet är att det ska vara dubbelsydd i läder med nylonkärna.

Vilka märken är på uppsving och vilka märken har börjat tappa fästet? Bruno delgrande är som sagt på uppsving på läderbiten. Jag saknar en konkurrent till kingsland som är mitt favvomärke, spooks klättrar längre och längre upp också. Schabraken som man kan designa själv är ju också extremt populära. Stubben dör väl snart ut helt hoppas jag. Känns så i alla fall ;)
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Oj, jag är verkligen ingen märkesnörd så jag ska försöka..feta loggor andra tycker är snyggt, blingat osv totalhatar jag, däremot säger jag inte nej till kvalitet men det är inte alltid det som prioriteras när jag köper saker utan köper hellre efter behov/det jag tycker är snyggt och passar bra på mig eller häst

Schabrak? Mias pga hållbarhet och kvalitet samt stort utbud på färg och form (har några som är över 5 år och ser nya ut fortfarande efter flertalet tvättar)
Benskydd? Inget spec märke..de som sitter bra och gärna i ett bra funktionsmaterial så att dem lätt kan spolas
Sadel? Den som passar hästen :p
Sadelgjord? Inget speciellt..lite samma där, det som passar fnv en vanlig dressyrgjord men helst får det vara i syntet så att man lätt kan spola eller tvätta
Träns? Hm, har ett gammalt kieffer som fortfarande håller fin kvalitet men annars har jag aldrig lagt någon större vikt på märke utan det tränset som är snyggt
Kandar? Använder ej
Bett? Det som funkar på hästen, min trivs på tredelat samt raka bett
Grimmor? Lädergrimmor av bra läderkvalitet
Täcken? Horseware..oslagbara i kvalitet och har 2 som är mer än 12 år gamla och funkar bättre än många andra täcken, ser ut att vara max 2 år gamla ännu
Ridbyxor? Jacson (bra och sköna allroundbyxor)
Ridstövlar? Använder sällan men helst vill jag ha syntetstövlar då läder inte passar riktigt för mitt ändamål
Ridhjälm? Inget speciellt märke, så länge den ser ok ut
Tävlingskläder? Använder ej
Övriga ridkläder? Bra ytterkläder tex för vintern. Köper faktiskt sällan i hästbutik just för att de sällan uppfyller kraven tycker jag mer än att se snygga ut utan vänder mig hellre mot sportbutik med kläder som ska tåla tuffa tag och att jag inte vill ha samma kläder som andra ;)
Sadelpaddar? Använder bara vid behov och har en mattes fårskinnspad
Stigbyglar? Det som funkar, för nuvarande mountain horse "Quick release" s
Stigläder? Det som funkar också där men det ska vara ok kvalitet/mjukt läder

Så för min del gäller både och när jag köper saker: snyggt och funktionsdugligt samt någorlunda kvalitet men det går långt före att det är något speciellt märke. Det jag vet funkar och tycker om är det jag köper men annars kan det blandas hejvilt. Jag har både lågbudget och dyra saker då jag lärt mig för min del att inget behöver vara bättre för att det har en logga på sig utan budget kan visa sig vara bättre och tvärtom i många fall
 
Senast ändrad:
Sv: Populära ridsportsmärken

Jag tycker för det första inte att man ska haka upp sig på om utrustningen anses "hoppig" eller "dressyrig". Själv bryr jag mig inte precis om det.
Själv är jag, som mitt nick antyder, dressyrryttare. Svarar bara för mig själv och inte dressyrryttare i stort. Har inte exakt allt det som jag nämner, utan det kan även vara min "drömutrustning" (som jag dock spanat in, klämt och känt på!).

Schabrak? Glenn Gordon, Schockemöhle och Mia RS
Benskydd? Eskadron
Sadel? Gillar HdR Anthenor när det kommer till dressyrsadlar, vad det beträffar hoppsadlar så Stübben Siegfried
Sadelgjord? Ingen uppfattning om märken...
Träns? PS of Sweden, Otto Schumacher, Dy'on
Kandar? Otto Schumacher
Bett? Sprenger
Grimmor? Spelar inte så stor roll egentligen, typ Three Horse
Täcken? Kommer inte på vad märket heter nu, men loggan är typ en fyrklöver och "Ireland"
Ridbyxor? Pikeur, Kingsland
Ridstövlar? König, Mountain Horse
Ridhjälm? Samshield, Charles Owen, Uvex
Tävlingskläder? Animo, Kingsland
Övriga ridkläder? Spooks, Kingsland, Animo, Pikeur, Schockemöhle, Equality Line
Sadelpaddar? Använder ej/har ingen uppfattning om
Stigbyglar? Sprenger Bow Balance, Prestige
Stigläder? Cheval
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Schabrak? Inget jag lägger några större summor på, jag har nyligen köpt två nya från Hööks som kostade under 200:-/st, kändes lyxigt ändå :-)

Benskydd? Har ett par Racing Tack som är 20 år gamla och håller än. Sedan har jag haft några olika av billigt märke genom åren som inte hållit något vidare.

Sadel? Har en Henri de Rivel hoppsadel och en Zaldi dressyrsadel, eftersom de passar hästen.

Sadelgjord? Eric le Tixerant till dressyrsadeln, budgetgjord till hoppsadeln.

Träns? Har ett par olika hopplock av billiga märken

Kandar? Henri de Rivel, men det tjänstgör nu som träns

Bett? Vanliga. Skulle gärna ha ett Sprengerbett då jag vet att hästen verkligen gillar dem, men priset :crazy:

Grimmor? Hööks/Börjes

Täcken? Shires är de som hållit bäst, mitt vintertäcke är inne på femte säsongen. Annars har han Bucas, Börjes och några andra billigare varianter.

Ridbyxor? Hööks/Börjes

Ridstövlar? Har ett par gamla Königs (20 år). Snart dags att lämna in dem på service igen :p

Ridhjälm? Champion Showring. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid utseendet på plasthjälmarna som alla andra har.

Tävlingskläder? Ett par enkla vita ridbyxor (vet ej märke) utan skoning och en kavaj som jag köpte för 50:- på Globen i november. Tävlar mycket sällan…

Övriga ridkläder? Jag har en Mountain Horse-dunjacka som är jätteskön, och dessutom snygg! Annars använder jag ofta täckbyxor i stallet på vintern, eller termoridbyxor när jag rider ut. Jodhpurs från Börjes på vintern för det allra mesta (undantaget om jag rider lektion, då tar jag stövlarna).

Sadelpaddar? Har en antiglidpadd men jag behöver den inte sedan jag köpte min lyx-sadelgjord. Inga andra paddar.

Stigbyglar? Det är några billiga säkerhetsstigbyglar på hoppsadeln, vanliga raka på dressyrsadeln.

Stigläder? Ingen aning..

Vilka märken är på uppsving och vilka märken har börjat tappa fästet? Sånt här har jag ingen vidare koll på, men jag har sett väldigt många på anläggningen där jag står rida med Schockemöhle-schabrak. I övrigt vete 17...
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Halvt knapplån, frågan var väl vilka märken man föredrar, inte rada upp vad man själv har? Är ju inte alltid samma.
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Jag är en fattig student men tycker att det oftast är mer värt att köpa märkesgrejer då de generellt håller bättre. Dock är jag inte någon supermärkesnörd.

Orkar inte fylla i hela den långa listan men till mig själv föredrar jag ridbyxor från John Whitaker då de är en av få som faktiskt sitter bra på mig. Sen Hv Polo och Kingsland i tröjor och jackor. Till pollen gillar jag Otto Schumacher på lädergrejer och Eskadron på schabrak, lindor och skydd :)
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Jag är ju rätt anti den här märkeshysterin som hottat upp priserna på häst och ryttargrejer något sinnessjukt, så jag bojkottar flera märken, trots att jag ibland kan snubbla över någon grej på REA som jag faktiskt tyckte var snygg.

Schabrak? Allvarligt talat, jag köper inte schabrak för massa hundralappar hur snygga de än är. Insane. Passformen är inte heller bättre på de dyra. Har en häst med massa manke, där ex Hööks vanliga låg på. Biltemas ligger däremot skitbra, även om det var rätt tråkig färg på.

Benskydd? Gillar Eskadrons, de sitter bra på de flesta hästar, de är bra size på cobskydden och eg tycker jag de är lite för dyra, men.

Sadel? De sadlar jag har som jag gillar bäst är Höpfner och Henri de Rivel. Har två olika modeller av varje märke. Den sadel jag tycker sämst om är Wintecen, en brun flatback i något plastigt "läder look-a-like". Den är vedervärdig.

Sadelgjord? Köper inget särskilt märke. Gillar läder (eller neoprene).

Träns? Treadstones träns gillar jag. Och Hööks gamla. Har nga äldre varianter av Stubben, Hubertus, Frank Baines och Glen Gordon som jag gillar, men med de priserna de ligger på idag, så vägrar jag. De dyraste träns jag köper är biothaneträns från ngn galoppshop. De håller för allt, ska många år och timmar i sol till innan de tappar färg. O jag behöver inte smörja.

Kandar? Har ett Hubertus och två äldre Hööks. Tycker det är bäst kvalite på Höökstränsen, men jag rider väldigt sällan på kandar.

Bett? Jag gillar Sprengers anatomiska, men favvobettet är ett tredelat med tungfrihet från Pessoa, samt Novabettet. Alla hästar gillar Novabett.

Grimmor? Mjuka grimmor. Bucas eller Hansbos fodrade föredrar jag. Dyra grimmor köper jag inte.

Täcken? Ok. Här kan jag lägga pengar. Jag gillar HW, särskilt Wugtäckena. Är inte helt obekväm med Bucastäckena heller. Shires finns en hel del här också.

Ridbyxor? Victor Hugo. Tyvärr har de inte tillverkats på många år, och jag har bara ett par tunnslitna kvar. Men de är de bästa ever. Inga andra kommer i närheten.

Ridstövlar? Har ett par måttade Cavallo som jag haft i många år. Fortf fräscha och mkt stabila. Kan fortf inte gå i dom, men jävla vad bra de är o rida i :love:

Ridhjälm? Jockeyhjälm. Betalar inte flera tusen för en blingad finhjälm. Herregud, man ramlar ju av i dom förr eller senare iaf, och under tiden så har jag gärna så lite vikt som möjligt på huvudet.

Tävlingskläder? Det tråkigaste av allt. Har ett par kavajer i garderoben, inget fancy. Hade jag kunnat, hade jag aldrig tävlat i kavaj, utan i skjorta och V-ringat typ. Och helst beiga ridbyxor. De blir inte lika skitiga som vita.

Övriga ridkläder? Jag gillar väst. Struntar fullkomligt i märke.

Sadelpaddar? Ska jag vara ärlig har jag aldrig reflekterat över vad det är för märken på mina paddar.

Stigbyglar? Är ju JIN-frälst, men vägrar köpa stigbyglar för den pengen. Hittade ett par svarta i plast med lika bred platta för 250 pix istället. De funkade lika bra.

Stigläder? Eehh... Ingen aning om vad jag har för läder på sadlarna.
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Schabrak? Cristina Sport, Anna Scarpati, RG Italy
Benskydd? Veredus, CWD.
Sadel? Bruno Delgrange.
Sadelgjord?Delgrange, Prestige, Antares etc..
Träns?Oj finns många fina som jag gillar! CWD, Bruno Delgrange, Silver Crown, BR, Pariani mfl...
Kandar? Delgrange, OS, BR..
Bett? Beris
Grimmor? Pariani
Täcken? HW, JvanD, CS, AS mfl
Ridbyxor? Animo, CS
Ridstövlar? Alberto Fasciani, Parlanti
Ridhjälm? Samshield, GPA
Tävlingskläder? Cavalleria Toscana, Deserata, GPA
Övriga ridkläder?Barbour, Kingsland, Joules, CS
Sadelpaddar? Delgrange, BR
Stigbyglar? Freejumpsystem Soft up pro
Stigläder? Delgrange

Vilka märken är på uppsving och vilka märken har börjat tappa fästet? CWD förlorar andelar till Delgrange. Prestige känns lite "out" också. Animo gör bara fulare saker hela tiden känns inte alls så nytt och roligt längre. Kingsland håller i sig ännu. Spooks har ju ökat och blivit mer populärt.Beris betten är väldigt populära och omtyckta. Dyon är ju alltid poppis bland hoppryttare, men jag tror inte att deras nya kollektion med bling kommer bli samma storsäljare som WC tränsen. De långa luvorna från CS och La kim håller i sig än.
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Schabrak? - Mias, Equiline,
Benskydd? - PC, Eskadron, (men hööks och liknande duger bra till
strykkappor och senskydd, gillar ffa deras Gold medal-serie)

Sadel? - kvalitet som passar hästen. Albion är annars en favorit tex,
Bomlöst Sensationsaddel, Maxflex.


Sadelgjord? - Bra i läder, Wintec care, Formex

Träns? - Miklem för passform och att man kan longera m det. Annars är Gold
Medal i bra kvalitet för priset. Jag är inte så mkt för
"märkes ysteri-träns" ex shockemöhle, tycker att de är överprisade.
Gillar mitt träns från Deuber som är designat av Desmond O´Brien
från SRS. Tycker om engelska kvalitetsmärken tex Frank Baines,´
Albion, MN,


Kandar? - aldrig haft ngt men skulle sannolikt köpa ett GM från Hööks. Men
helst från nåt engelst kvalitetsmärke.

Bett? - Sprenger, Bomber Bits,

Grimmor? - Zaldi, Bucas, Treadstone, Monty Roberts,

Täcken? - Horseware Rambo, Bucas, Hööks Premium med höga bogveck,

Ridbyxor? - Pikeur, Cavallo, Köpte ett par ELT på Rea nyl, verkar vara bra
kvalitet och passform (för mig) så såna köper jag gärna igen.

Ridstövlar? - Ett par specialbeställda fr Portugal som jag haft i många år
men skulle jag köpa nya så antagligen Cavallo eller König.

Ridhjälm? - Lamicell, MIPS,

Tävlingskläder? - ingen åsikt. Har en Cavallo-kavaj som hängt med i snart 20
år, inte tävlat på länge men den är klassisk så den gör jag
inte av med. Hade nog kunnat bli nåt sånt om jag skulle
köpa nytt.


Övriga ridkläder? - Pikeur gillar jag, men det blir en hel del hööks vad gäller
tröjor och mjuka islandsridbyxor, Passar ofta på när det är
rea. Tycker att för mig som drar strl 42-44 upptill så är
många märkesplagg väldigt trånga, XL är inte speciellt XL
om vi säger så.

Sadelpaddar? - Mattes!

Stigbyglar? - Safestyle, MH säkerhetsbygel,

Stigläder? - Gold Medal

Vilka märken är på uppsving och vilka märken har börjat tappa fästet?
Ingen aning. Dom klassiska märkena hoppas jag upprätthåller kvalitet och inte bara mode. Det är inte bra bara för att det är dyrt.
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Varenda grej du nämner är mina favoriter/vill ha!:d
Spooks har jag inte någon erfarenhet av, men precis allt annat är de jag uppfattat som riktigt bra grejer :)
 
Sv: Populära ridsportsmärken

Jag har nyss köpt ett par Pikeur ridbyxor, är såå nöjd :) Mina första riktiga "märkes", men ser mycket rea på dom, och ska ur sortimentet på vår hästshop. Anledningen att de säljer dåligt för att billigare märken kommit med mycket bra ridbyxor i fin kvalitet på senaste tiden.

Tror ni Pikeur är påväg neråt? Eller kommer det hålla iom etablerat märke?

Vill gärna veta mer om vad ni tycker är "dressyriga" märken och vilka som används mer på hoppsidan? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp