Portugisiskt kandar-träns med vanligt bett?

HannaZ

Trådstartare
Kan man använda ett vanligt bett (bridong) till ett portugisiskt kandarträns eller måste det vara stång. nosgrimman löper ju genom sidostyckena. Kommer det att störa när man tar i tyglarna?

Sv: Portugisiskt kandar-träns med vanligt bett?

Jag gör det och det funkar utmärkt. Har även en ridkapson istället för nosgrimman..

1165165145.jpeg

Tack, vad bra!

Har beställt ett jättesnyggt designat av Desmond O´brien. Egentligen i vräkigaste laget för vår "basic-ridning" (vet inte om jag vågar visa mig med det på hans clinic :o )men jag kunde bara inte låta bli när jag såg att det var halva priset, har kikat på det flera gånger tidigare men verkligen inte kunnat rättfärdiga att lägga ut över 2000 på ett träns.

Det liknar ditt endel, fast med lite mer utsmyckningar.

//Hanna

Nu ser jag! Efter att ha tittat på din bild hur du fäst kapson-järnet så kikade jag mer noga på DOB-tränset och upptäckte att nosgrimmn går att ta bort - spännen på båda sidor nedanför/under sidostyckena. Trodde att den inte skulle gå att dela pga de stora spännen. Nu blev jag ännu gladare :D

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka